Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Saldo terugvragen of overzetten

Het overzetten van je saldo op een nieuwe OV-chipkaart is helaas niet mogelijk. Het saldo van je OV-chipkaart kan je wel terugvragen. Dit doe je via ov-chipkaart.nl of via een NS-servicebalie.


Voordat je saldo terugvraagt

Maak je gebruik van het automatisch opladen van je saldo? Zet automatisch opladen dan eerst stop vóórdat je het geld dat nog op je OV-chipkaart staat, laat terugstorten.

Zo vraag je je OV-chipkaart saldo terug

Wil je je geld dat je nog op je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart staat terugvragen? Vul dan het formulier in op ov-chipkaart.nl en krijg het saldo teruggestort op je rekening. Het maakt hierbij niet uit of je OV-chipkaart verlopen is. 

Wanneer je OV-chipkaart nog niet verlopen is en je saldo is minder dan €30, dan kun je het bedrag ook terugvragen bij een NS-servicebalie.