Klachtafhandeling bij NS
Heb je een klacht over onze dienstverlening? We helpen je graag verder.
Klacht indienen
Je kunt jouw klacht indienen bij onze klantenservice. Dit kan via:
- X (voorheen Twitter): maandag - zondag: 07.00 - 23.00 uur
- Facebook: maandag - zondag: 07.00 - 23.00 uur
- Chat: maandag - zondag: 07.00 - 23.00 uur
Je kunt ook telefonisch contact met ons opnemen.
Klacht niet naar tevredenheid afgehandeld?
Heb je de volledige klachtenprocedure via onze klantenservice doorlopen, maar ben je niet tevreden over de wijze waarop wij jouw klacht hebben behandeld? Dan kun je jouw geschil met NS voorleggen aan:
- Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag
- Inspectie Leefomgeving en Transport, Postbus 16191, 2500 BD Den Haag
- De geschillencommissie via het ODR platform van de Europese Commissie
- Burgerlijke rechter
Een andere mogelijkheid is om een klacht in te dienen of bemiddeling aan te vragen via het Klachtenloket Openbaar Vervoer, een onafhankelijke organisatie die reizigers met een klacht over het openbaar vervoer helpt. Het Klachtenloket Openbaar Vervoer kan echter geen bindende uitspraak doen. NS is bij deze bemiddeling dus niet gebonden aan het oordeel van het Klachtenloket Openbaar Vervoer.