Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Laat NS Zakelijk voor je werken
NS Zakelijk is jouw partner voor al je vervoer, alle reiskosten op één factuur, en om duurzaam vooruit te gaan. Stap je ook in?
Ontdek NS Zakelijk
Direct naar
Bestel je NS-Business Card
Ik wil mobiliteitsadvies
Ontdek het gemak
Ontdek hoe NS Zakelijk helpt
Onze producten
NS-Business Card
Met de NS-Business Card reizen medewerkers met het openbaar vervoer en deelvervoer van en naar hun bestemming. Zonder tijd kwijt te zijn aan declareren of saldo laden. Alle reiskosten komen namelijk op één btw-factuur. Iedere maand.
Ontdek NS-Business Card
Abonnementen
Reizen je medewerkers regelmatig met het openbaar vervoer, dan is het voordelig om een abonnement toe te voegen aan de NS-Business Card. Je hebt dan lagere kosten door een vast abonnementsbedrag per maand.
Bekijk abonnementen
Mobiliteitsplatform NS Go
Reizen met de NS-Business Card en een platform waarop je je mobiliteitsbeleid regelt: dat is NS Go. NS Go registreert alle kilometers van alle medewerkers, met élk vervoermiddel. Hierdoor voldoe je automatisch aan de CO2-rapportageplicht. Ook verrekent NS Go vergoedingen automatisch met het salaris. Benieuwd naar alle mogelijkheden?
Ontdek NS Go
Daarom kies je voor NS Zakelijk
Gemak
Je medewerkers reizen zonder gedoe met alle vormen van vervoer. En jij regelt hun mobiliteit snel en eenvoudig online.
Duurzaam
NS is koploper in duurzaam vervoer. Al onze treinen rijden volledig op groene stroom. Deelauto’s en ander aanvullend vervoer zijn zoveel mogelijk elektrisch.
Betrouwbaar
NS heeft al 180 jaar ervaring in mobiliteit en is de grootste mobiliteitsaanbieder van Nederland.
Overzicht
Alle reizen worden maandelijks achteraf in rekening gebracht op één factuur. Dat scheelt weer gedoe met losse reisdeclaraties van je medewerkers.
Gezond
Onderzoek wijst uit dat werknemers die met de trein en fiets reizen vitaler zijn. Onze OV-fietsen en bewaakte stallingen door heel Nederland dragen hieraan bij.
Voordelig
Of een medewerker nu veel of weinig onderweg is, we zorgen dat iedereen met het meest voordelige reisproduct reist.
0 - 2 van 6
1 van 6
ISO 9001 en ISO 27001 gecertificeerd
Het kwaliteitsmanagement (9001) en de informatiebeveiliging (27001) van onze dienstverlening voldoet aan internationaal erkende standaarden.
Loading...
Wij zijn ISO 9001 en ISO/IEC 27001 gecertificeerd
Misschien vind je dit ook interessant
Blogs, artikelen, whitepapers, events. We houden je op de hoogte van alle laatste ontwikkelingen, actualiteiten en geven je tips. Laat je inspireren over de mobiliteit van morgen. 
Loading...
mkb-subsidie
Overheid steunt mkb-sector bij het verduurzamen van reisgedrag
Lees meer
Loading...
Enquete CO2-rapportage
CO2-rapportage maken? Gebruik deze enquête
Lees meer
Loading...
Frans Slats
De rol van mobiliteit in goed werkgeverschap
Lees meer
Loading...
Stel op station
Privé OV-reizen vanaf 2025 onbelast vergoed
Lees meer
Loading...
Internationaal reizen
Whitepaper Toekomst zakelijke mobiliteit
Lees meer
Loading...
Vrouw krullen station NS Zakelijk
Whitepaper Afbouwen wagenpark
Lees meer
Loading...
Deelauto - NS Zakelijk
Whitepaper Deelmobiliteit: wat levert het je als bedrijf op?
Lees meer
Loading...
Vrouw op kantoor
Whitepaper CO2-rapportageplicht
Lees meer
Loading...
Hybride werken
Whitepaper Hybride werken en flexibel reizen
Lees meer
1 van 9
Veelgestelde vragen
Hoe kan ik één of meer nieuwe NS-Business Cards bestellen? ​
Ben je nog geen klant bij NS Zakelijk?
Online bestel je tot maximaal 5 NS-Business Cards tegelijkertijd. Tijdens het bestellen moet je een IDEAL-betaling van 1 cent doen ter verificatie van het rekeningnummer. Ook is de naam van de persoon nodig die vanuit jouw organisatie bevoegd is om het contract met NS te ondertekenen. Het bestellen van 1 tot maximaal 5 NS-Business Cards doe je op ns.nl/zakelijk/businesscardaanvragen.
Wil je meer dan 5 kaarten bestellen? Gebruik dan ons aanvraagformulier. We nemen binnen 5 werkdagen contact met je op.
Na je eerste bestelling kun je in Mijn NS Zakelijk onbeperkt NS-Business Cards toevoegen. Mijn NS Zakelijk is je persoonlijke beheeromgeving.
Ben je al klant bij NS Zakelijk?
Ga naar Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen. Kies voor 'NS-Business Cards bestellen' om kaarten te bestellen.
Hoe kan ik een abonnement toevoegen op een NS-Business Card?
Heb je nog geen NS-Business Card, dan voeg je een abonnement toe tijdens het bestellen van je kaart. Ga naar de bestelpagina om 1 tot maximaal 5 NS-Business Cards met of zonder abonnement te bestellen. Wil je meer dan 5 kaarten bestellen, ga dan naar ons aanvraagformulier.
Reizen jij en/of je medewerkers al met de NS-Business Card, dan kun je een abonnement toevoegen als contactpersoon, of - als dit door je organisatie is bepaald - als kaarthouder.
Abonnement toevoegen als contactpersoon
Je kunt als contactpersoon een abonnement toevoegen op een NS-Business Card in Mijn NS Zakelijk. Dit doe je onder het kopje 'Kaarten en kaarthouders beheren'. Klik op het kaartnummer van je medewerker, kies voor 'Abonnement wijzigen' en daarna voor het gewenste abonnement.
Wil je een Traject op Maat abonnement? Neem dan contact op met je NS-accountmanager. Of als je zzp'er bent met Klantenservice NS Zakelijk via 030 300 11 11. Het Traject op Maat abonnement voegen we dan toe aan je overeenkomst met NS. Daarna is het beschikbaar in Mijn NS Zakelijk en kun je als contactpersoon het abonnement toevoegen aan één of meerdere NS-Business Cards. Dit doe je onder het kopje 'Kaarten en kaarthouders beheren'.
Nadat je in Mijn NS Zakelijk een abonnement op een NS-Business Card hebt gezet, is het belangrijk dat degene die met de kaart reist het abonnement ophaalt bij een NS-kaartautomaat op één van onze stations. De kaarthouder ontvangt hierover een e-mail met meer informatie.
Abonnement toevoegen als kaarthouder
Het kan zijn dat je organisatie in de overeenkomst met NS heeft vastgelegd dat kaarthouders zelf abonnementen kunnen bestellen en wijzigen. Dit doe je als kaarthouder in Mijn NS Zakelijk onder 'Mijn NS-Business Card'. Nadat je een abonnement op de NS-Business Card hebt gezet, is het belangrijk dat je het abonnement ophaalt bij een NS-kaartautomaat op één van onze stations. Je ontvangt hierover een e-mail met meer informatie.
Uit welke zakelijke abonnementen kan ik kiezen?
De NS-Business Card is gratis, je betaalt alleen voor de reizen die je maakt. Alle deur-tot-deurdiensten zijn inbegrepen: van trein, bus en tram tot OV-fiets, deelauto en deelscooter.
Goed om te weten is dat het toevoegen van een abonnement aan je NS-Business Card vaak voordeliger is. Bijvoorbeeld wanneer je regelmatig buiten de spits reist of op een bepaald traject. Hieronder vind je de mogelijkheden.
Dal Voordeel
Interessant wanneer je minimaal één keer per maand in daluren* reist en verschillende bestemmingen hebt. Je ontvangt dan 40% korting op je reizen. 
*Op werkdagen voor 6.30 uur, van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend tussen vrijdag 18.30 uur en maandag 4.00 uur. Op feestdagen de hele dag. 
Traject Vrij
Reis je op een vast traject? Met dit abonnement reis je hier onbeperkt op. En krijg je 40% korting op andere trajecten in de daluren.
Trein Vrij
Voor de treinkilometervreters onder ons. Hiermee reis je onbeperkt met de trein.
OV Vrij
Maandelijks onbeperkt reizen met de trein, bus, metro en tram doe je met dit abonnement.
NS-Business Collectief 
Al mogelijk vanaf 30 medewerkers. Hiermee reizen zij het hele jaar onbeperkt met de trein óf het gehele ov. Het tarief verandert automatisch mee met het reisgedrag. 
Traject op Maat 
Hét abonnement voor hybride werken. Geschikt als je twee tot drie keer per week op een vast traject reist. 
Meer informatie per abonnement lees je hier.
Hoe wissel je voor één keer of blijvend van 2e naar 1e klas?
Het wisselen van 2e naar 1e klas regel je heel eenvoudig via de NS-app, Mijn NS Zakelijk, of de NS-kaartautomaat. Voor 1 treinreis, de hele dag, of voor (on)bepaalde tijd.
Klassewissel regelen via de NS-app
Je kunt een klassewissel regelen voordat je hebt ingecheckt, maar ook nadat je hebt ingecheckt. Dit kan tot 15 minuten ná inchecken.
Een klassewissel regel je in enkele stappen:
  1. Ga naar de NS-app.
  2. Kies voor 'Meer' rechts onderin je scherm en daarna voor 'Mijn NS'. Is je NS-Business Card nog niet gekoppeld aan de app? Lees hoe je jouw kaart koppelt.
  3. Terwijl je naar beneden gaat, zie je vanzelf de klasse staan waarin jij reist. Deze kun je aanpassen naar 1e klas.
Je kunt de klassewissel via de NS-app ook weer uitzetten. Of meerdere keren per dag regelen en weer terugdraaien.
Tip: komt het vaker voor dat je van klasse wilt wisselen? Kies op het startscherm van de NS-app voor 'Widget toevoegen' en dan 'Klassewissel'. Zo regel je direct en extra snel je klassewissel.
Goed om te weten over het regelen van een klassewissel via de NS-app:
  • De klassewissel is alleen geldig in treinen van NS.
  • Houd er rekening mee dat de klassewissel niet zichtbaar is op incheckpaaltjes, -poortjes of de kaartautomaat. De klassewissel is wel zichtbaar voor de conducteur.
  • Heb je nog niet de NS-app? Bekijk hoe je de app downloadt.
Klassewissel regelen via Mijn NS Zakelijk
Je kunt in Mijn NS Zakelijk kiezen tussen drie opties: een klassewissel voor onbepaalde tijd, een klassewissel alleen voor vandaag of een klassewissel voor een bepaalde datum/tijd. Aanvragen kan 24 uur per dag, maar regel de wissel altijd vóórdat je incheckt.
Een klassewissel regel je in enkele stappen:
  1. Ga naar Mijn NS Zakelijk. Heb je nog geen account of ben je jouw inloggegevens kwijt? Ontdek hoe je jouw account activeert of inloggegevens opvraagt.
  2. Kies onder 'Direct regelen' voor 'Klassewissel aanvragen'
Goed om te weten over het regelen van een klassewissel via Mijn NS Zakelijk:
  • De klassewissel is alleen geldig in treinen van NS.
  • Je kunt de wissel niet annuleren via de NS-kaartautomaat.
  • Houd er rekening mee dat de klassewissel niet zichtbaar is op incheckpaaltjes, -poortjes of de kaartautomaat. De klassewissel is wel zichtbaar voor de conducteur.
Klassewissel via kaartautomaat
Volg de instructies op de kaartautomaat om een klassewissel te regelen. Een klassewissel via de kaartautomaat is altijd automatisch geldig tot 04:00 de volgende dag en via de automaat ook weer terug te wisselen.
Hoe kan ik mijn facturen inzien en downloaden?
Maandelijks krijgt je jouw factuur (in PDF-formaat) rond de 14e van de maand via e-mail toegestuurd.
De bijlagen bij de factuur zijn op dat moment ook voor jou, als contactpersoon van je organisatie, beschikbaar in Mijn NS Zakelijk onder 'Facturenoverzicht'. In die bijlagen, een factuurspecificatie (PDF-formaat) en transactieoverzicht (CSV-formaat), vind je gespecificeerde informatie over de gemaakte reizen en transacties en de kosten die hieraan verbonden zijn.
Bekijk alle veelgestelde vragen