Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Traject op Maat
Hybride werken is niet meer weg te denken. We bepalen van dag tot dag of we thuiswerken of op kantoor. Daarom introduceert NS het Traject op Maat abonnement. Voor moderne werkgevers die in willen spelen op flexibel werken.
Neem contact op
Loading...
Vrouw station mobiel
Artikel
Leestijd: 1 minuten
Je betaalt met Traject op Maat achteraf, op basis van het reisgedrag van je medewerker. Zo kan dit bedrag maandelijks verschillen.
Neem contact op
Wat is Traject op Maat?
Traject op Maat: een flexibel en voordelig abonnement voor werknemers die gemiddeld 2 tot 3 keer per week op een vast traject reizen. Waar met onze andere abonnementen (zoals Traject Vrij en Trein Vrij) een vast bedrag per maand betaald wordt, betaal je bij Traject op Maat achteraf, op basis van het reisgedrag van de medewerker. Zo kan dit bedrag dus maandelijks verschillen, afhankelijk van het aantal dagen waarop de medewerker die maand met de NS-Business Card op het traject (of een deel hiervan) heeft gereisd.
De voordelen
  • Een flexibele oplossing: je betaalt maandelijks achteraf op basis van het reisgedrag van de medewerker​
  • 40% korting op reizen buiten het traject tijdens de daluren​
  • 40% Samenreiskorting tijdens de daluren voor maximaal drie medereizigers​. Lees meer over Samenreiskorting
  • Verkrijgbaar met een Intercity direct Altijd Toeslagvrij abonnement voor het traject Schiphol Airport - Rotterdam Centraal en vice versa
  • Het abonnement is vanaf één maand dagelijks opzegbaar
Voor wie is het Traject op Maat abonnement? 
De NS-Business Card met Traject op Maat abonnement is interessant wanneer:​
  • Je medewerkers gemiddeld twee tot drie dagen per week naar een vaste locatie reizen​
  • Je organisatie minimaal 30 NS-Business Cards afneemt​
Traject op Maat met Gesplitst Betalen
Je medewerker profiteert privé van alle voordelen van de NS-Business Card, terwijl de organisatie alleen de kosten van het gebruik op het vaste traject betaalt. De factuur voor reiskosten buiten het vaste traject gaat rechtstreeks naar de medewerker.
Veelgestelde vragen
Wat zijn de belangrijkste voordelen van Traject op Maat?
  • Een voordelig abonnement voor 2 tot 3 dagen per week reizen op een vast traject. 
  • Een flexibel tarief in combinatie met budgetzekerheid.
  • 40% korting op reizen buiten je traject, buiten de spits.
  • 40% Samenreiskorting in de daluren voor 3 medereizigers.
  • Traject op Maat is na één maand dagelijks opzegbaar.
Lees meer over het Traject op Maat abonnement
Voor wie is Traject op Maat bedoeld?
Traject op Maat is bedoeld voor organisaties met meer dan 30 NS-Business Cards die een oplossing zoeken voor het woon-werk traject van medewerkers die niet meer 4 tot 5 dagen per week naar kantoor gaan. Reizen medewerkers 2 tot 3 dagen per week op een vast traject? Dan is Traject op Maat een goede en voordelige keuze.
Hoe bestel ik/stap ik over naar Traject op Maat?
Wil jij Traject op Maat bestellen? Neem dan contact op met je NS accountmanager. Het abonnement Traject op Maat voegen we vervolgens toe aan je overeenkomst met NS. Ook is het dan als bestelbaar product zichtbaar in Mijn NS Zakelijk en kun jij, als werkgever, Traject op Maat bestellen. Het is ook mogelijk dat je medewerkers zélf hun Traject op Maat bestellen in hun eigen Mijn NS Zakelijk account. Dit kan alleen als je in de overeenkomst met NS vastlegt, dat medewerkers zelf abonnementen kunnen bestellen en wijzigen.
Lees meer over Traject op Maat
Kan ik Traject op Maat ook bestellen in combinatie met Gesplitst Betalen?
Je kunt het Traject op Maat abonnement afnemen in combinatie met de dienst Gesplitst Betalen. Uw medewerker reist dan met 1 kaart van deur tot deur door heel Nederland. De factuur voor de reiskosten buiten het traject voldoet uw medewerker rechtstreeks aan NS.
Wanneer gaat de abonnementsperiode van Traject op Maat in?
Je kunt als werkgever tijdens het bestellen van Traject op Maat zelf bepalen wanneer het abonnement ingaat. De abonnementsperiode hoeft daarbij niet precies over een hele kalendermaand te lopen.
Lees meer over Traject op Maat
Wat is de opzegtermijn van Traject op Maat?
Na de eerste contractmaand is Traject op Maat dagelijks opzegbaar. Dit is gelijk aan andere zakelijke abonnementen die NS aanbiedt.
Lees meer over Traject op Maat
Ik wil graag gebruikmaken van de dienst Gesplitst Betalen. Mijn medewerkers hebben al een Traject op Maat abonnement. Kan NS de wijzigingen in bulk doorvoeren voor mijn medewerkers?
Nee, dit is niet mogelijk gezien het feit dat er rechtstreeks gefactureerd zal worden aan de kaarthouder. De kaarthouder gaat hiermee een contractuele relatie aan met NS en dient daarom akkoord te gaan met de productvoorwaarden. 
Kunnen mijn medewerkers ook reizen met bus, tram, en metro, of met één van de deur-tot-deurdiensten? En telt dit dan als reisdag?
Ja, medewerkers kunnen ook reizen met bus, tram, en metro, en met de overige deur-tot-deurdiensten. Dit telt niet mee als reisdag. Alleen treinreizen op het afgekochte traject tellen mee bij het bepalen van het aantal reisdagen.
BudgetZeker BTM abonnement
Reist je medewerker veel in het gehele openbaar vervoer? Voor een vast bedrag per jaar reist je medewerker met bus, tram of metro bij alle vervoersbedrijven in Nederland. Het BudgetZeker BTM abonnement wordt verkocht in 3 tariefbundels. Small, Medium en Large, afhankelijk van het reisgedrag van je medewerker.
Kunnen medewerkers tijdens hun reis nog van klasse wisselen?
Medewerkers kunnen vlak voor of tijdens kun reis nog van de 2e naar de 1e klasse wisselen. Deze klassewissel kan worden gedaan vlak voor het inchecken, maar kan ook nog tot 15 minuten ná het inchecken.
Wat wordt meegeteld als een reisdag?
Om het aantal reisdagen te bepalen wordt enkel gekeken naar het aantal dagen waarop (met de trein) gereisd is op het afgekochte traject. Reizen buiten het traject of reizen met andere vervoersmiddelen tellen hiervoor dus niet mee.
Kunnen medewerkers ook buiten hun vaste traject reizen met Traject op Maat?
Ja, medewerkers kunnen ook buiten het traject reizen. Hiervoor geldt in de spits het reguliere tarief. In de daluren geldt hiervoor een korting van 40% op het reguliere tarief bij zowel reizen met NS als bij andere treinvervoerders. 
Lees meer over Traject op Maat
Kunnen medewerkers de losse transacties/reizen online inzien?
Ja, dit kan via Mijn NS Zakelijk. Of via de portal van NS Go, wanneer jouw organisatie hier gebruik van maakt.
Maakt het uit of mijn medewerkers in de spits of in de daluren reizen?
Nee, voor reizen op het traject en de berekening van de prijs van Traject op Maat is dit niet relevant. Wanneer er buiten het traject wordt gereisd gelden voor spits- en dalreizen wel verschillende tarieven.
Hoe werkt de prijsopbouw van Traject op Maat?
Dit wordt mede bepaald door de lengte van het gekozen traject, in combinatie met het aantal dagen in de maand waarop je medewerker op het vaste traject heeft gereisd. ​
Traject op Maat onderscheidt zes categorieën: '0 t/m 8 reisdagen', '9', '10', '11', '12' of '13 of meer reisdagen'. Zo staan de kosten altijd in verhouding tot het reisgedrag.​
Voorbeeld voor het traject Amsterdam Centraal – Utrecht Centraal*:​
0 t/m 8 reisdagen: € 108,63​
9 dagen gereisd: € 130,35​
10 dagen gereisd: € 152,08​
11 dagen gereisd: € 173,80​
12 dagen gereisd: € 195,53​
13 of meer dagen gereisd: € 217,25​
* bedragen zijn excl. btw
Hoe worden reizen buiten het vaste traject in rekening gebracht?
Reizen buiten het vaste traject worden apart in rekening gebracht. Hiervoor geldt in de spits het reguliere tarief. In de daluren geldt een korting van 40% op het reguliere tarief bij zowel reizen met NS als met andere treinvervoerders. Deze worden net als bij ons Traject Vrij abonnement apart inzichtelijk gemaakt op de factuur. 
We wachten hierbij wel circa 10 dagen met afrekenen/bepalen van het te betalen tarief om eventueel laat verwerkte reizen op het traject nog mee te tellen voor de prijsbepaling.
Traject op Maat in combinatie met Gesplitst Betalen​
Reizen buiten het vaste traject worden rechtsreeks in rekening gebracht bij de medewerker. ​Het verschuldigde bedrag zal ongeveer 3 werkdagen na de factuurdatum via automatische incasso van de privérekening  van uw medewerker worden afgeschreven.
Ik wil graag gebruikmaken van de dienst Gesplitst Betalen. Hoe komt de factuur rechtstreeks bij de kaarthouder?
De kaarthouder logt in op Mijn NS Zakelijk en bestelt zelf Traject op Maat in combinatie met de dienst Gesplitst Betalen. Tijdens dat bestelproces geeft de kaarthouder akkoord op diverse sets algemene voorwaarden, waaronder de Productvoorwaarden NS-Business Card. Ook geeft de kaarthouder dan toestemming voor automatische incasso.​
De eigen privé gegevens en het bankrekeningnummer moeten tijdens het bestelproces door de kaarthouder worden gecontroleerd en eventueel aangevuld.
Hoe kunnen mijn medewerkers Traject op Maat met Gesplitst Betalen bestellen?
Wij hebben hiervoor een handleiding opgesteld. Volg de stappen in deze handleiding om (als medewerker) Traject op Maat met Gesplitst Betalen te bestellen.
Wat is inzichtelijk op de factuur bij Traject op Maat? Alleen de categorieën of ook het specifieke aantal reizen?
Op de factuur staan alleen de categorieën op basis waarvan is gefactureerd.
Wanneer ontvang ik de factuur? Wijkt dit af van mijn andere NS producten?
Er wordt geen afzonderlijke factuur voor Traject op Maat verstuurd. Jouw organisatie ontvangt dus één factuur met daarop alle kosten van de afgenomen producten.
Bekijk alle vragen