Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Elektrische deelfietsen van Dott
TIER is veranderd in Dott. Helaas kun je daardoor in 2024 geen fietsen meer huren via de NS-app. Wij verwachten dat je midden januari 2025 weer kunt fietsen zoals je gewend bent. Sorry voor het ongemak!
Als de zakelijke bestemming nét te ver weg ligt voor een wandeling en de tram te veel (onnodig) gedoe is, dan is de elektrische fiets een uitkomst. Met de NS-Business Card op zak, zijn alle duurzame vervoermiddelen binnen handbereik. Zo ook de elektrische, blauwgroene deelfietsen van Dott.  
Loading...
Dott1
Het gemak van reizen met Dott
  • Alle reizen op de maandelijkse NS-Business Card factuur.  
  • Ruim 2200 elektrische deelfietsen beschikbaar op verschillende locaties in Utrecht, Nieuwegein, Maarssen, Eindhoven, Veldhoven, Zeist en Odijk.    
  • Perfect voor het laatste stukje van de reis. 
  • De elektrische deelfiets is op verschillende locaties terug te zetten. 
  • 100% klimaatneutraal. 
Hoe werkt een Dott-deelfiets huren? 
Een Dott-fiets boek je in de NS-app. In de app is het allereerst belangrijk dat je ingelogd bent en dat je NS-Business Card is gekoppeld aan je account in de app. Hoe huur je een Dott-fiets?
  1. Ga naar de NS-app. 
  2. Kies voor 'In de buurt' onder in je scherm.  
  3. Vind een beschikbare Dott-fiets en kies voor 'Rijd met Dott'. 
  4. Let op: activeer je rit alleen als je bij de fiets in de buurt staat. 
  5. Accepteer de voorwaarden. 
Je kan de elektrische deelfiets maximaal twee uur gebruiken en de rit op elk moment beëindigen in de NS-app. Zorg er wel voor dat je de fiets parkeert in één van de aangegeven parkeerzones. Die zijn te herkennen aan de blauwe P's op de kaart in de app.
Loading...
Dott1
Kosten Dott-fietsrit
Als je gaat reizen met een elektrische deelfiets van Dott, dan betaal je een starttarief van € 1. Vervolgens betaal je € 0,26* per minuut.
Alle gemaakte Dott-reizen verschijnen achteraf op de maandelijkse NS-Business Card factuur. Wel zo overzichtelijk.
*Hierop gelden de voorwaarden van Dott. Eventuele wijzigingen passen we direct aan en berekenen we door op de factuur.
Antwoord op al je vragen
Waarom werkt NS Zakelijk samen met Dott?
Een zakelijke reiziger reist niet van station naar station maar van deur tot deur. NS Zakelijk wil er daarom voor zorgen dat de NS-app helpt bij een snelle en makkelijke reis met allerlei soorten deelvervoer. Zo maken we Nederland steeds beter bereikbaar, op een duurzame manier. Dott is een sterk groeiende deelfietsaanbieder in Nederland met duurzame vervoermiddelen en sluit hier dus goed op aan.
Bij wie kan ik terecht met welke vraag?
Heb je vragen over het gebruik van de NS-app, je NS-Business Card of je NS-Business Card factuur? Op de servicepagina van NS Zakelijk vind je vragen en antwoorden.  
Bij vragen over de Dott-fiets én bij onduidelijkheden tijdens de fietsrit, lees de veel gestelde vragen op de website van Dott.
Kan ik een elektrische deelfiets van Dott huren met mijn NS-Business Card?
Ja, dat kan. Het enige dat je hiervoor nodig hebt is je NS-Business Card en de NS-app. Je huurt in onze app de elektrische deelfiets voor een bepaalde periode. Alle gemaakte reizen verschijnen achteraf op de maandelijkse btw-factuur van je werkgever of jezelf als zzp’er.
Belangrijk is wel om na te gaan of je toegang hebt tot de elektrische deelfietsen van Dott. Dat doe je als volgt: 
  1. Log in in Mijn NS Zakelijk voor kaarthouders en klik op ‘Mijn NS-Business Card’.  
  2. Bekijk of de dienst 'Elektrische deelfiets' aan- of uitstaat. Goed om te weten: 'aan' betekent dat je de dienst kunt gebruiken. Je betaalt pas als je een dienst daadwerkelijk gebruikt. 
  3. Staat 'Elektrische deelfiets' uit, vraag dan je werkgever deze dienst aan te zetten in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen onder ‘Kaarten en kaarthouders beheren’ of doe dit als zzp'er zelf.
Gebruik je NS Go?  
Dan kan je de dienst zelf toevoegen in het systeem.
Hoe kan ik als werkgever Dott beschikbaar maken voor mijn medewerkers?
Dit kan je als volgt regelen in Mijn NS Zakelijk: 
  1. Log in in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen.  
  2. Ga naar ‘Kaarten en kaarthouders beheren’. 
  3. Kies voor 'Bekijk resultaten'. 
  4. Zet per kaartnummer de dienst 'Elektrische deelfiets' aan. 
  5. Klaar! 
  6. Is het niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen? Dan moet de dienst 'Elektrische deelfiets' nog aangezet worden op de overeenkomst. Stuur hiervoor een e-mail naar je accountmanager bij NS Zakelijk of naar Sales Support via supportzakelijk@ns.nl. Zij helpen je graag verder. 
Gebruik je NS Go?  
Neem dan contact op met je contactpersoon van NS Go. 
Kan ik als zzp'er direct gebruikmaken van een elektrische deelfiets van Dott?
Ja, dat kan. Goed om te weten: heb je als zzp'er meer dan vijf NS-Business Cards in gebruik? Zet dan in Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen de dienst 'Elektrische deelfiets' aan. Dit kan onder 'Kaarten en kaarthouders beheren' en vervolgens 'Bekijk resultaten'.
Hoe huur ik een elektrische deelfiets van Dott met mijn NS-Business Card?
Wil je een Dott-fiets boeken, dan doe je dat via de NS-app. Heb je als kaarthouder je NS-Business Card al gekoppeld aan de NS-app? Volg dan onderstaande stappen.  
  1. Ga naar de NS-app. 
  2. Kies voor 'In de buurt' onder in je scherm.  
  3. Tik op een beschikbare Dott-fiets en ga voor 'Rijd met Dott'. 
  4. Let op: activeer je rit als je bij de fiets in de buurt staat. 
  5. Accepteer de voorwaarden.
Je kan de rit op elk moment beëindigen in de NS-app. Zorg er dan wel voor dat je de fiets parkeert in één van de aangegeven parkeerzones. 
Heb je nog niet je NS-Business Card gekoppeld aan de NS-app? Lees hier hoe je dat doet.
Hoe betaal ik een Dott-rit?
Dat kan met je NS-Business Card die is gekoppeld aan je account in de app. De gemaakte reizen met Dott verschijnen maandelijks achteraf op de NS-Business Card factuur.  
Hoe worden Dott-ritten weergegeven op de factuur?
De gemaakte reizen met een elektrische deelfiets van Dott komen maandelijks op de NS-Business Card factuur. Je vindt ze onder het kopje 'Deur-tot-deurdiensten' en vervolgens 'Elektrische deelfiets'. Wel zo overzichtelijk. 
In de factuurspecificatie geven we een verdere omschrijving zoals datum van reizen, locatie van afhalen en duur van de reis. 
Alle gemaakte reizen vind je binnen 24 uur na de rit terug in Mijn NS Zakelijk of – als je organisatie hier gebruik van maakt – in je overzicht in NS Go.
Hoe koppel ik mijn NS-Business Card aan mijn account in de NS-app?
Dat doe je als volgt: 
  1. Ga in de NS-app via 'Meer' naar 'Mijn NS'.  
  2. Kies voor 'Inloggen'.  
  3. Klik op 'Zakelijk' en voer je e-mailadres en wachtwoord in. 
  4. Koppel je NS-Business Card. 
  5. Heb je meerdere kaarten gekoppeld aan je account in de NS-app? Selecteer je NS-Business Card dan als favoriet.