Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen
Maak jij of maakt jouw organisatie gebruik van de NS-Business Card? Dan krijg je toegang tot Mijn NS Zakelijk. Hier kun je gegevens en reizen inzien, wijzigingen doorvoeren, bekijken hoeveel CO2 er al bespaard is of een dienst reserveren of boeken.
Inloggen Mijn NS Zakelijk
Hieronder vind je de antwoorden op de meestgestelde vragen over Mijn NS Zakelijk.
Veelgestelde vragen
Wat is in Mijn NS Zakelijk het verschil tussen een contactpersoon en kaarthouder?
Er zijn twee soorten accounts voor het beheren van de NS-Business Card:
  • Accounts voor contactpersonen van een organisatie
  • Accounts voor personen die met de NS-Business Card reizen (kaarthouders)
Er is onderscheid gemaakt in accounts omdat een contactpersoon andere administratieve handelingen, op organisatieniveau, moet kunnen uitvoeren dan een kaarthouder.
Je maakt gebruik van een contactpersoon-account wanneer je binnen jouw organisatie verantwoordelijk bent voor het beheer en de administratie rondom het gebruik van NS-Business Cards. Dit wordt ook in de overeenkomst met NS Zakelijk vastgelegd.
Afhankelijk van je rol ontvang je per e-mail de inloggegevens voor respectievelijk een contactpersoon-account, of een kaarthouder-account.
Contactpersonen loggen op Mijn NS Zakelijk in met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Kaarthouders loggen in met hun e-mailadres en wachtwoord. 
Let op: ben je zzp'er? Dan krijg je toegang tot beide accounts omdat je zowel contactpersoon voor jouw organisatie bent, als degene die zelf met de NS-Business Card reist. Wij raden je aan om alleen het contactpersoon-account te gebruiken. Daarmee heb je toegang tot de meest uitgebreide mogelijkheden en hoef je dus maar één account te activeren.
Hoe krijg ik toegang tot Mijn NS Zakelijk?
Op het moment dat jouw organisatie een overeenkomst aangaat met NS Zakelijk, of dat je online voor de eerste keer een NS-Business Card bestelt, ontvang je automatisch een e-mail met de uitnodiging een account aan te maken.
Account Mijn NS Zakelijk bij gebruik van een afdelingskaart
Als je met een afdelingskaart reist, maakt de contactpersoon voor NS binnen jouw organisatie een account voor je aan. Je ontvangt een link waarmee je een eigen Mijn NS Zakelijk-account kunt activeren. Heb je al een actief Mijn NS Zakelijk-account, dan vind je zowel de afdelingskaart als je persoonlijke NS-Business Card terug in je account.
Wat kan ik allemaal in Mijn NS Zakelijk?
Als contactpersoon kun je in Mijn NS Zakelijk:
  • Mijn NS Zakelijk-accounts voor je medewerkers aanmaken.
  • Medewerkers toevoegen en verwijderen, of adreswijzigingen doorvoeren. NS-Business Cards bestellen en accorderen (optioneel).
  • Aanvullende abonnementen wijzigen of NS-Business Cards beëindigen. 
  • Gebruik van deur-tot-deurdiensten aan- en/of uitzetten.
  • Facturen, specificaties en transactiegegevens bekijken en downloaden.
  • Reizen inzien en kenmerken zoals 'zakelijk' of 'privé' toevoegen aan reizen en transacties.
  • Tijdelijke en/of permanente klassewissels doorvoeren.
  • Het 'Dashboard mobiliteit' bekijken. Hierin vind je (management)rapportages op het gebied van onder andere kosten en CO2-besparing.
  • Een duplicaat van een NS-Business Card aanvragen bij verlies, diefstal of een defecte kaart.
  • Bedrijfsgegevens en overeenkomsten bekijken.
Het lukt mij niet om in te loggen/ik ben mijn inloggegevens kwijt
Heb je een persoonlijke NS-Business Card, maar kun je niet inloggen op Mijn NS Zakelijk? Het kan zijn dat je jouw account nog niet hebt geactiveerd. Doe dit dus eerst om daarna in te kunnen loggen.
Ben je contactpersoon voor jouw organisatie en heb je nog geen account, dan kun je contact opnemen met klantenservice NS Zakelijk via 030-3001111.
Heb je al wel een account, maar ben je je inloggegevens kwijt?
  • als kaarthouder een nieuw wachtwoord aanvragen
  • als contactpersoon inloggegegevens opvragen
Mijn account deactiveren
Wanneer je NS-Business Card is beeindigd kan de NS-contactpersoon van jouw organisatie je als kaarthouder afmelden in Mijn NS Zakelijk (via het contactpersoon-account). Na het afmelden ziet je werkgever jouw gegevens niet meer terug. Je hebt daarna wel, zolang je zelf wilt, inzage in je eigen gegevens in je Mijn NS Zakelijk account.
Waar vind ik handleidingen en instructies voor het gebruik van Mijn NS Zakelijk?
We hebben voor de meest voorkomende handelingen in Mijn NS Zakelijk instructies beschikbaar.
Voor contactpersonen
  • Instructie Mijn NS Zakelijk voor contactpersonen (2 MB)
  • Instructie accorderen van bestellingen (2 MB)
  • Instructie afdelingskaart koppelen (3 MB)
  • Instructie bestellen van een of meerdere NS-Business Cards (3 MB)
  • Instructie opzeggen meerdere kaarten tegelijk (2 MB)
  • Instructie uploaden en wijzigen van meerdere kaarthouders (4 MB)
Voor kaarthouders
  • Instructie Mijn NS Zakelijk (1 MB)
  • Instructie Traject Vrij met Gesplitst betalen-abonnement wijzigen (5 MB)
  • Instructie Traject Vrij met Gesplitst Betalen-abonnement bestellen (2 MB)