Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Overeenkomst met NS
Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen over het aangaan en beëindigen van je overeenkomst met NS Zakelijk. Wat wil jij weten?
Filter op
KaarthouderContactpersoon
Wat betekenen deze filters?
Klant worden
Hoe ga je een overeenkomst aan met NS Zakelijk?
Als jouw organisatie een of meerdere NS-Business Cards bestelt, ga je voor onbepaalde tijd een overeenkomst aan met NS Zakelijk.
Bestel je je NS-Business Card(s) online? Dan is de overeenkomst automatisch aangemaakt en ontvang je deze per mail.
Bestel je ze niet online? Of wil je meer dan 5 kaarten wil bestellen? Dan moet je eerst een overeenkomst afsluiten voordat je NS-Business Cards kunt bestellen. Hier heb je een kvk-nummer voor nodig.
Wij helpen je graag
  • Neem contact met ons op over een overeenkomst
  • Vraag direct online een of meerdere NS-Business Cards aan
Advies voor je mobiliteitsbeleid
We bieden niet alleen producten, maar geven ook advies op maat. In elke fase van onze samenwerking. Een mobiliteitsbeleid is namelijk nooit af. We houden je proactief op de hoogte van bijvoorbeeld nieuwe mobiliteitsaanbieders in de markt of wijzigingen in overheidsbeleid.
Maak een afspraak voor advies op maat
Uit welke zakelijke abonnementen kan ik kiezen?
De NS-Business Card is gratis, je betaalt alleen voor de reizen die je maakt. Alle deur-tot-deurdiensten zijn inbegrepen: van trein, bus en tram tot OV-fiets, deelauto en deelscooter.
Goed om te weten is dat het toevoegen van een abonnement aan je NS-Business Card vaak voordeliger is. Bijvoorbeeld wanneer je regelmatig buiten de spits reist of op een bepaald traject. Hieronder vind je de mogelijkheden.
Dal Voordeel
Interessant wanneer je minimaal één keer per maand in daluren* reist en verschillende bestemmingen hebt. Je ontvangt dan 40% korting op je reizen. 
*Op werkdagen voor 6.30 uur, van 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur. In het weekend tussen vrijdag 18.30 uur en maandag 4.00 uur. Op feestdagen de hele dag. 
Traject Vrij
Reis je op een vast traject? Met dit abonnement reis je hier onbeperkt op. En krijg je 40% korting op andere trajecten in de daluren.
Trein Vrij
Voor de treinkilometervreters onder ons. Hiermee reis je onbeperkt met de trein.
OV Vrij
Maandelijks onbeperkt reizen met de trein, bus, metro en tram doe je met dit abonnement.
NS-Business Collectief 
Al mogelijk vanaf 30 medewerkers. Hiermee reizen zij het hele jaar onbeperkt met de trein óf het gehele ov. Het tarief verandert automatisch mee met het reisgedrag. 
Traject op Maat 
Hét abonnement voor hybride werken. Geschikt als je twee tot drie keer per week op een vast traject reist. 
Meer informatie per abonnement lees je hier.
Wat is het NS-Business Collectief?
Een abonnement waarmee je medewerkers het hele jaar onbeperkt met alleen trein of met het gehele openbaar vervoer mogen reizen. Tegen een vast bedrag, dat automatisch meeverandert met het recente reisgedrag. Het NS-Business Collectief is mogelijk vanaf 30 medewerkers met een NS-Business Card. Lees alles over het NS-Business Collectief
Welke ISO-certificaten heeft NS?
Onze dienstverlening rondom de NS-Business Card is ISO 9001 en ISO 27001 gecertificeerd. Dat geeft jou en jouw organisatie - als onze klant - veel zekerheden. We laten onze certificering jaarlijks toetsen door DNV, zodat onafhankelijkheid geborgd is.
ISO 9001
ISO 9001 is een internationaal geaccepteerde standaard voor kwaliteitsmanagement. Dankzij het ISO 9001-certificaat weet je zeker dat wij voldoen aan de eisen en verwachtingen van onze klanten. En dat continu verbeteren in onze organisatie geborgd is.
ISO 27001
ISO 27001 is een internationaal erkende norm op het gebied van informatiebeveiliging. Dankzij het ISO 27001-certificaat weet je zeker dat we voldoen aan alle eisen voor informatiebeveiliging. En dat we maatregelen hebben getroffen tegen risico’s.
Beëindigen
Hoe beëindig ik een overeenkomst met NS Zakelijk?
Om een overeenkomst te beëindigen, moet je alle NS-Business Cards onder de overeenkomst beëindigen. Dit doe je in Mijn NS Zakelijk. Heb je deze stap afgerond? Neem dan contact op met ons. We ronden de beëindiging vervolgens af voor je.
Ben je zzp'er? Overweeg dan om de overeenkomst en NS-Business Card in stand te houden. De kaart blijft dan bruikbaar voor de gevallen dat dit even handig is. Reis je niet, dan betaal je ook niet, tenzij je een abonnement hebt.
Ik heb het contract met NS Zakelijk opgezegd, maar ontvang nog wel een factuur. Hoe kan dat?
We factureren alle gemaakte reizen maandelijks achteraf. Daarbij houden we een betaaltermijn van 3 of 30 dagen aan. Dit betekent dat je ook na het stopzetten van de overeenkomst met NS Zakelijk een factuur kunt ontvangen. Een voorbeeld in het geval van automatische incasso:
  1. Jij en/of je medewerkers reizen in januari.
  2. De factuur van januari volgt in februari met een betaaltermijn van 3 of 30 dagen.
  3. De automatische incasso vindt of 3 dagen na het ontvangen van de factuur, of in maart plaats.
Liever contact?
Niet gevonden wat je zocht? We helpen je graag. Bel ons, vul ons contactformulier in of stuur een berichtje via X.
Bel ons
Je kunt ons 24/7 bereiken.
+31 (0)30 300 11 11
Vul ons contactformulier in
Ontvang binnen 5 werkdagen antwoord.
Stel je vraag
Stuur een X-bericht
Je krijgt binnen 15 minuten een reactie.
X (voorheen Twitter)