Verloren of gestolen
Het kan helaas voorkomen dat je iets verliest. Bijvoorbeeld uw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Het is belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen. Wij vertellen je graag wat je het beste in zo’n situatie kunt doen.
Wat de meeste mensen willen weten
Het antwoord op uw vraag...
Gevonden en verloren voorwerpen
Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend. Bekijk online of jouw voorwerp tussen onze gevonden voorwerpen zit.
OV-chipkaart kwijt of gestolen, wat nu?
Is je OV-chipkaart kwijt of gestolen? Wij helpen je graag weer op weg. Volg de instructies op deze pagina en je hebt snel een nieuwe kaart. En als je Tijdelijk Reisrecht aanvraagt, kun je ondertussen gewoon blijven reizen met je abonnement.
Geld terug bij verlies of diefstal
Is je OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement kwijt of gestolen, dan is het van belang dat je deze zo snel mogelijk blokkeert. Hierna vraag je een nieuwe kaart aan. Wil je met je abonnement blijven reizen terwijl je nieuwe kaart wordt aangemaakt? Lees hier hoe je dat doet.
Tijdelijk Reisrecht bij verlies OV-chipkaart
Is je OV-chipkaart kwijt of gestolen? En wacht je nu op je vervangende kaart met jouw abonnement? Dan kun je intussen een paar dagen reizen met Tijdelijk Reisrecht. Lees hier hoe dit werkt.