Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Beschadigde OV-chipkaart

Is uw OV-chipkaart beschadigd waardoor deze niet meer werkt? Vraag dan een vervangende kaart aan als u in het bezit bent van een NS-abonnement, of koop een nieuwe kaart. Bij een NS-Business Card informeert u de contactpersoon voor NS binnen uw bedrijf.


Uw OV-chipkaart beschadigd of defect?

Als uw kaart het niet meer doet, controleer dan eerst of de kaart echt kapot is. Er kunnen ook andere redenen zijn waarom de kaart niet meer werkt.

  • Misschien heeft u een negatief saldo? Dan kunt u niet meer inchecken of met een abonnement reizen. Vul uw saldo dan aan tot minimaal € 20. Daarna kunt u weer reizen.
  • Bent u vergeten uit te checken? Na 12 x blokkeert uw kaart. Laat de blokkade verwijderen bij een balie van een OV-bedrijf waar u voor het laatst heeft ingecheckt.
  • Lukt automatisch opladen op uw kaart niet? Dan kan het zijn dat uw saldo tijdelijk geblokkeerd is, omdat de mislukte incasso's niet betaald zijn. Of omdat uw schuld hoger is dan € 60.

Controle bij een balie

Als bovenstaande niet voor uw kaart geldt, ga dan naar een balie van een OV-bedrijf bij u in de buurt en laat controleren wat er aan de hand is. De baliemedewerker weet wat u het beste kunt doen. Wilt u snel weer kunnen reizen, vraag dan een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aan of koop een nieuwe anonieme OV-chipkaart. Eventueel resterend saldo van uw oude kaart, wordt op uw rekening teruggestort.

NS-Business Card defect of beschadigd

Is uw NS-Business Card defect of beschadigd? Dan zijn er twee mogelijkheden waarop u een nieuwe NS-Business Card kunt aanvragen, namelijk:

  • Wanneer u zelf niet gemachtigd bent om NS-Business Cards te bestellen in uw Mijn NS Zakelijk account: informeer de contactpersoon voor de NS-Business Card binnen uw organisatie. De contactpersoon kan een nieuwe NS-Business Card voor u bestellen.
  • Wanneer u zelf wél gemachtigd bent om NS-Business Cards te bestellen in uw Mijn NS Zakelijk account: log in op uw Mijn NS Zakelijk account en vraag hier direct een nieuwe NS-Business Card aan.

U ontvangt de kaart binnen 14 dagen op het aangegeven adres. Het is niet mogelijk om tijdelijk reisrecht aan te vragen.

Tussentijds reizen met Tijdelijk Reisrecht

Terwijl u wacht op een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart, kunt u Tijdelijk Reisrecht aanvragen. Hiermee kunt u in de tussentijd nog gewoon reizen met de trein.