Voorwaarden Hotelarrangementen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle combinatiedeals trein + hotelovernachting. 

Algemeen

  • Dit arrangement bestaat uit een treinreis in combinatie met één of twee hotelovernachtingen, inclusief ontbijt, voor twee of meer (in ieder geval een even aantal) personen.
  • De boeker van dit arrangement dient 18 jaar of ouder te zijn, in het geval van easyHotels is de leeftijdsgrens 23 jaar.
  • Dit arrangement is exclusief toeristenbelasting. U betaalt de toeristenbelasting ter plekke aan het hotel.
  • Dit arrangement is een pakketreis in de zin van Richtlijn (EU) 2015/2302. U kunt daarom aanspraak maken op alle EU-rechten die gelden voor pakketreizen.
  • Beschikbaarheid van het arrangement is zichtbaar via de kalender en wordt dagelijks geüpdatet. Er kunnen geen aanvragen gedaan worden voor andere data. Het hotel behoudt zich het recht voor de beschikbaarheid in de kalender te allen tijde aan te passen. ‘Op’ is dus ‘op’.
  • Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere acties/aanbiedingen van NS, zoals een Dagkaarten actie.
  • Op het treinvervoer zijn algemene vervoervoorwaarden van toepassing en de Europese Reizigersrechtenverordening (EU) 2021/782. Op het vervoer met NS zijn van toepassing de Algemene Voorwaarden voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS). Als u treinreis deels door een andere treinvervoerder wordt uitgevoerd, dan zijn op dat deel van de treinreis de Algemene voorwaarden stads- en streekvervoer van toepassing.

Trein

  • Dit arrangement bevat 2 treinkaartjes (2 x enkele reis 2e klas) per persoon (één voor de heenreis en één voor de terugreis).
  • De treinkaartjes zijn geldig in de daluren:  op maandag t/m vrijdag voor 6.30 uur, tussen 9.00 - 16.00 uur en na 18.30 uur, en in het weekend de hele dag. De treinkaartjes zijn niet geldig in Thalys, NightJet en Eurostar en enkel met toeslag geldig in de Intercity direct tussen Schiphol en Rotterdam en de ICE international. 
  • U ontvangt per e-mail couponcodes voor de treinkaartjes. U dient deze couponcodes zelf te verzilveren en het vertrek- en aankomststation in te vullen op www.ns.nl/couponcode. De treinkaartjes print u vervolgens thuis uit (e-ticket) of laadt u op uw mobiel (mobiel ticket). De voorwaarden e-ticket en mobiel ticket zijn van toepassing op het gebruik van e-ticket of mobiele ticket (zie ns.nl/voorwaarden).

Hotel

  • Dit arrangement bevat één of twee hotelovernachtingen, inclusief ontbijt, voor twee of meer (in ieder geval een even aantal) personen. 
  • Er geldt een maximum van 2 personen per kamer. U kunt maximaal 10 kamers boeken. 
  • De hotelovernachting wordt afgehandeld door weekendjeweg.nl. U ontvangt de bevestiging van de hotelovernachting daarom van weekendjeweg.nl. NS blijft echter uw eerste aanspreekpunt voor vragen en klachten – zie hierna. 
  • Een bestelling na 20.00 uur 's avonds geplaatst wordt de volgende dag verwerkt. U ontvangt dan de volgende dag de bevestiging.

Wijziging, annulering en non-conformiteit

  • NS behoudt zich het recht voor om het arrangement, met uitzondering van de prijs, eenzijdig te wijzigen. NS zal u hiervan onverwijld in kennis stellen. Indien het een ingrijpende wijziging betreft, heeft u het recht het arrangement kosteloos te annuleren.
  • Eenmaal geboekte arrangementen kunnen niet worden gewijzigd. Wel kunt u het arrangement overdragen aan een andere persoon die voldoet aan de voorwaarden van het arrangement, mits u NS uiterlijk zeven dagen vóór de vertrekdatum op de hoogte stelt. Indien er kosten zijn verbonden aan deze overdracht, dan dient u deze aan NS te vergoeden. Ook kunt u het arrangement annuleren tegen betaling van annuleringskosten (zie hierna).
  • U heeft het recht om het arrangement voor de vertrekdatum te annuleren. NS brengt hiervoor annuleringskosten in rekening. De annuleringskosten bedragen de kosten van het geboekte arrangement minus een bedrag van € 17,50. Als u het geboekte arrangement annuleert dan krijgt u dus € 17,50 retour.
  • NS is verantwoordelijk voor de goede uitvoering van het arrangement. Indien het arrangement non-conform is, dat wil zeggen niet voldoet aan hetgeen u geboekt heeft, dan dient u NS hier onverwijld van in kennis te stellen om NS de gelegenheid te geven de non-conformiteit te verhelpen. U kunt gedurende de hele week 24 uur per dag bellen met de Klantenservice van de Spoordeelwinkel op 088 6721002. Krijgt u onverhoopt geen gehoor, dan kunt u te bellen met weekendjeweg op 020 4564006.
  • De aansprakelijkheid van NS voor schade die u oploopt als gevolg van de non-conformiteit van het arrangement zoals bedoeld in het artikel hierboven, met uitzondering van schade bestaande uit persoonlijk letsel en schade die is veroorzaakt door opzettelijk dan wel nalatig handelen van NS, is beperkt tot een bedrag gelijk aan driemaal de reissom van het geboekte arrangement.

Vragen en klachten

  • Voor vragen en klachten kunt u contact opnemen met de klantenservice van de Spoordeelwinkel op 088 6721002 (bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.00 – 22.00 uur, op zaterdag van 09.00 – 18.00 uur en zondag 09.00 – 12.00 uur. Op feestdagen gesloten) of via info@spoordeelwinkel.nl.

Utrecht, juni 2018