Dialoog en privacy
NS wil graag weten wat gebruikers en partners van NS vindt en nodigt van harte uit om feedback te geven. Daarnaast zorgt NS met haar privacybeleid dat de privacy van haar reizigers beschermd is.
Dialoog
Wat vinden reizigers, overheid, medewerkers, collega-vervoerders en partners in vastgoed van NS? Dat willen wij graag weten. Uw feedback helpt ons bij het verbeteren van de dienstverlening. Onze medewerkers van Klantenservice hebben jaarlijks 2 miljoen keer contact met de klant.
Locov
Maar NS zoekt ook de dialoog over de collectieve onderwerpen. Zo zitten wij regelmatig om tafel met onder meer het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov), de koepel van reizigers- en belangenorganisaties.
Zorg voor privacy
NS vindt de privacy van reizigers belangrijk. Daarom gaat NS zorgvuldig om met persoonsgegevens en hanteert hiervoor de volgende vertrekpunten:
- Transparant
We leggen u duidelijk uit hoe we uw gegevens verzamelen en waarvoor we die gebruiken. - Veilig bij NS
We gebruiken uw gegevens, goed beveiligd, alleen voor onze diensten en delen uw gegevens niet met derden voor hun marketingdoeleinden, behalve als we uw expliciete toestemming hebben. - Keuze en controle
U bepaalt of we uw gegevens voor extra diensten van NS mogen gebruiken. U kunt uw gegevens over deze diensten wijzigen of verwijderen. - Innovatief en open
We blijven bedenken hoe we uw privacy kunnen verbeteren en staan open voor suggesties en vragen.
De Functionaris voor gegevensbescherming bewaakt een goede naleving van de privacy spelregels. NS houdt zich altijd aan de wetgeving die van toepassing is, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming, de Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming, de Telecommunicatiewet en de EU Reizigersverordening 1371/2007. Ook houden wij ons aan de Gedragscode OV-chipkaart van Koninklijk Nederlands Vervoer.