Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Automatische incasso niet gelukt

Wanneer het niet gelukt is een automatische incasso-opdracht uit te voeren, kunt u een herinneringsmail met AcceptEmail ontvangen. AcceptEmail is een elektronische acceptgirokaart die gebruikt maakt van iDeal. Met AcceptEmail kan eenvoudig met een paar muisklikken een betalingsachterstand worden voldaan.


Hoe werkt een AcceptEmail?

Door te klikken op de AcceptEmail komt u in een betrouwbare en herkenbare iDeal omgeving, de door alle Nederlandse consumentenbanken ondersteunde standaard voor internetbetalingen.

In deze omgeving kunt u betalen met uw eigen internetbankieren. De gegevens zijn door ons ingevuld: foutief betalen is zo uitgesloten.

Wat heeft u nodig om een AcceptEmail te kunnen betalen?

Om een AcceptEmail te kunnen betalen moet u de beschikking hebben over een computer met internetverbinding en een betaalrekening waarmee u kunt internetbankieren. In Nederland kan worden betaald met iDEAL door klanten van alle Nederlandse consumentenbanken.

Veiligheid

Omdat AcceptEmail voor de betaling gebruik maakt van internetbankieren van uw eigen bank is het volkomen veilig. Er worden géén betaalgegevens in de e-mail meegezonden.

De betaling wordt altijd gestart vanaf de SSL beveiligde transactiepagina van AcceptEmail. Tijdens de betaling ziet u altijd hoeveel u aan de begunstigde betaalt. De betaling loopt via uw eigen betaalrekening. 

AcceptEmail herkennen

In de AcceptEmail zijn een aantal duidelijke herkenningspunten ingebouwd. Dit zijn:

  • Bovenin de e-mail zal zich altijd een AcceptEmail strookje bevinden met NS-logo
  • Hetzelfde strookje zal zich ook bevinden op de landingspagina, vanwaar de betaling ingezet kan worden
  • De url van de landingspagina begint altijd met https://transaction.acceptemail.com
  • Betalen begint en eindigt altijd op de pagina’s van AcceptEmail
  • Het ssl certificaat van deze landingspagina is een ‘extended validation’ certificaat, zodat in de browser duidelijk is dat het AcceptEmail betreft

AcceptEmail is niet terecht of het bedrag is niet juist?

Als u vragen hebt over het te betalen bedrag of de reden van onze betalingsherinnering, kunt u telefonisch contact opnemen met NS Klantenservice.

Meer informatie

Meer antwoorden op veelgestelde vragen over AcceptEmail vindt u op de website van AcceptEmail.