Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Geld terug bij verlies of diefstal

Is je OV-chipkaart of NS-Business Card met abonnement kwijt of gestolen, dan is het van belang dat je deze zo snel mogelijk blokkeert. Hierna vraag je een nieuwe kaart aan. Wil je met je abonnement blijven reizen terwijl je nieuwe kaart wordt aangemaakt? Lees hier hoe je dat doet.


OV-chipkaart: blijven reizen met Tijdelijk Reisrecht

Terwijl je op je nieuwe OV-chipkaart wacht, kun je van je abonnement gebruik blijven maken. Hiervoor moet je Tijdelijk Reisrecht aanvragen bij een NS-servicebalie op een station of bij onze Klantenservice

NS-Business Card: blijven reizen met een vervangend vervoerbewijs

Wacht je op een nieuwe NS-Business Card? Dan vergoeden we je reizen met NS tot het moment dat je deze kaart ontvangt. Je kunt je kosten terugvragen via dit formulier. Vervangende vervoersbewijzen die je kunt gebruiken zijn: 

Intercity direct Altijd Toeslagvrij

Heb je ook een Intercity direct Altijd Toeslagvrij-abonnement? Dan kun je het hele bedrag van de Intercity direct-toeslagen die je moet kopen terwijl je wacht bij ons declareren.