Vergeten
Het kan helaas voorkomen dat je iets vergeet. Bijvoorbeeld jouw OV-chipkaart, NS-Business Card, bagage of identiteitsbewijs. Misschien ben je wel vergeten in te checken met jouw OV-chipkaart of NS-Business Card? Of ben je vergeten een toeslag te kopen? Wij helpen je graag in deze situaties.
Wat de meeste mensen willen weten
Het antwoord op je vraag
In- of uitchecken vergeten
Soms vergeet je wel eens in of uit te checken. Geen zorgen, wij leggen je hier uit wat je dan het beste kan doen. In sommige situaties kan je recht hebben op een vergoeding. Met onze vragenlijst ontdek je in een paar klikken of en hoe je geld terug kan vragen.
Geld terug bij vergeten OV-chipkaart
Heb je een NS-abonnement, maar moest je door een vergeten OV-chipkaart alsnog een kaartje kopen? Of heb je gereisd met je betaalpas in plaats van je OV-chipkaart? Geen nood: je kunt de gemaakte extra kosten van je reis met NS terugvragen.
Toeslag vergeten
Voor bepaalde treinen of voor een eenmalige klassewissel moet je een toeslag betalen. Wat kun je doen als je deze bent vergeten?
Gevonden en verloren voorwerpen
Iets verloren of vergeten in de trein of op het station? Dat is heel vervelend. Bekijk online of jouw voorwerp tussen onze gevonden voorwerpen zit.
Identiteitsbewijs vergeten
Reis je met een e-ticket? Zorg dan dat je een geldig identiteitsbewijs bij je hebt. Bij controle in de trein of het station moet je dit kunnen laten zien. De naam op je e-ticket moet hetzelfde zijn als op je identiteitsbewijs.
NS-Business Card vergeten
Ben je je NS-Business Card vergeten? Geen nood. Zorg eerst dat je een geldig vervoerbewijs hebt voor je treinreis (denk aan inchecken met je betaalpas, een eenmalige chipkaart of een e-ticket). Zo reis je met een geldig vervoerbewijs en krijg je geen boete. Je kunt de gemaakte kosten van je reis met NS na afloop terugvragen.