Abonnement wijzigen
Je manier van reizen verandert nog wel eens. Bijvoorbeeld door een verhuizing, nieuw werk of omdat je gaat studeren. Je kunt je abonnement elke maand wijzigen door in te loggen in Mijn NS. Hier zie je ook direct welk abonnement je nu hebt.
Abonnement wijzigen in Mijn NS
Je ziet op de Startpagina van Mijn NS welk abonnement je nu hebt. Ook staat er welke andere producten je op je OV-chipkaart hebt staan. Bijvoorbeeld een abonnement voor bus, tram en metro.
Je kunt je abonnement direct wijzigen als je bent ingelogd in Mijn NS.
Weet je nog niet welk abonnement bij je reisplannen past? Doe in 3 minuten de check met onze Keuzehulp.
-
Hoe wijzig ik mijn abonnement?
Hoe je je abonnement wijzigt in Mijn NS:
- Log in op Mijn NS
- Op je startpagina klik je onder 'Mijn producten' op het product of abonnement dat je wilt wijzigen.
- Klik op de link 'Wijzig' achter de products- of abonnementsnaam om het te wijzigen.
Lukt het wijzigen in Mijn NS niet? Neem dan contact op met Klantenservice.
Wijzigen van Reizen op saldo naar NS Flex
Heb je een Reizen op saldo-abonnement? Je kunt je abonnement dan wijzigen in een NS Flex-abonnement. Volg de volgende stappen:
- Log in op Mijn NS
- Kies 'Stap nu over naar NS Flex'
- Klik op de button ´Direct bestellen´
- Je ziet je oude en nieuwe abonnement naast elkaar. Kies ´Stap over naar NS Flex´
- Klik op de button ´Bevestigen´
Ga naar de NS-kaartautomaat of een OV-chipkaart-servicepunt om je nieuwe abonnement te activeren. En tegelijk je oude abonnement te beëindigen.
Let op: NS Flex combineren met andere producten
- Keuzedagen: je kunt beter even wachten met overstappen naar NS Flex. We ontwikkelen nog een alternatief voor Keuzedagen bij NS Flex.
- Studentenreisproduct: je kunt nog niet met een NS Flex-abonnement op dezelfde OV-chipkaart reizen als je Studentenreisproduct. Vraag altijd een nieuwe kaart aan om met beide producten op pad te gaan.
- Abonnement voor bus, tram en metro: onze Klantenservice kan je kortingsabonnement met je NS Flex-abonnement combineren.
Soorten abonnementsvormen
Je kunt met twee verschillende soorten abonnementsvormen reizen: NS Flex of Reizen op saldo. Het grote verschil zit in de manier waarop je je reizen betaalt. Bij NS Flex betaal je achteraf voor je ritten. Bij Reizen op saldo zet je voordat je in de trein stapt saldo op je OV-chipkaart. Wat krijg je bij welk soort abonnement?
-
Wat is NS Flex?
Bij een NS Flex-abonnement heb je al deze voordelen direct op je OV-chipkaart:
- Elke maand je abonnement wijzigen of opzeggen
- Direct in- en uitchecken in trein, bus, tram en metro
- Gebruik van OV-fiets en Stallen op rekening
- Automatische correctie als je vergeet uit te checken
- Samenreiskorting: 40% korting in de daluren voor maximaal 3 bekenden
- Tot 15 minuten na incheck switchen naar 1e klas
- Reiskosten maandelijks achteraf betalen (via automatische incasso)
Kijk voor meer informatie op ns.nl/flex
-
Wat is Reizen op saldo?
Bij Reizen op saldo gelden deze voorwaarden:
- Saldo laden voor je kunt reizen, je betaalt vóór je reist
- Minimaal € 10 saldo op je OV-chipkaart
- Gratis aanmelden voor OV-fietsservice
- Gratis aanmelden Stallen op rekening
- Samenreiskorting: 40% korting in de daluren voor maximaal 3 bekenden