NS-Business Card in de internationale trein
Reizen met een internationale trein op een binnenlands traject is ook mogelijk met de NS-Business Card. Je hoeft hiervoor geen toeslag te betalen.
Met NS-Business Card in internationale treinen
Je kunt met jouw NS-Business Card ook reizen op binnenlandse trajecten met de Eurocity Direct, Eurocity, IC Berlijn en ICE International (zonder toeslag), maar niet met Eurostar. Je checkt in en uit bij de paaltjes of poortjes van NS. Wil je met jouw NS-Business Card met de Intercity direct reizen, dan heb je wel een toeslag nodig.
NS-Business Card tonen in de internationale trein
Tijdens een internationale reis is jouw internationale treinticket jouw geldige vervoerbewijs. Je hoeft jouw NS-Business Card alleen te laten zien als je het abonnement op jouw NS-Business Card hebt gebruikt om korting te krijgen op jouw internationale reis, of tijdens de reis naar het beginstation van jouw internationale treinreis.
Met jouw NS-Business Card naar internationale bestemmingen
Met NS-Business Card kun je ook internationaal op rekening reizen. Je boekt je reis eenvoudig via Mijn NS Zakelijk. Zo reis je bijvoorbeeld met Eurostar naar Parijs en Brussel of met ICE International naar Frankfurt of Keulen. Je hoeft niet achteraf te declareren en jouw werkgever ontvangt een overzichtelijke factuur.
Toestemming van jouw werkgever
Internationaal reizen kan door de werkgever aan- of uitgezet worden voor alle medewerkers, een selecte groep of op persoonsniveau. Wanneer ‘internationale reizen boeken’ zichtbaar is onder Direct regelen in Mijn NS Zakelijk, kun je een internationaal treinticket boeken met jouw NS-Business Card. Is dat niet het geval, dan moet je toestemming vragen aan de contactpersoon voor NS binnen jouw bedrijf.
Reizen met internationaal ticket
Wanneer je de hele reis via Mijn NS Zakelijk boekt, is jouw internationale treinticket ook geldig op het binnenlandse traject voor jouw reis naar het vertrekstation van jouw internationale trein. Je checkt met jouw NS-Business Card niet in en uit. Zo voorkom je dubbele kosten voor het binnenlandse traject.
Heb je jouw internationale reis vanaf het vertrekstation van de internationale trein geboekt en maak je hiervoor nog een binnenlandse reis? Dan check je op het binnenlandse traject in en uit met jouw NS-Business Card. Vanaf het vertrekstation van jouw internationale trein reis je vervolgens verder met jouw internationale treinticket. Wij raden je aan om de hele reis via Mijn NS Zakelijk te boeken, zodat je onderweg niet in en uit hoeft te checken.
Korting op het binnenlandse deel van de internationale reis met een abonnement op een NS-Business Card
Bij een internationale reis koop je een internationaal treinticket. Een NS-abonnement kan daarbij recht op korting geven voor het binnenlandse gedeelte van de internationale reis, met uitzondering van reizen met Eurostar. Afhankelijk van het kortingspercentage kies je bij aanschaf van het internationale vervoerbewijs voor 'Korting op NS-traject' of 'Vrij reizen op NS-traject'. Je ontvangt een internationaal vervoerbewijs met 40% korting of 100% korting tot de grens. Het NS-abonnement op jouw NS-Business Card vormt samen met het internationale vervoerbewijs het geldige vervoerbewijs.
Internationale treinreis wijzigen of annuleren met NS-Business Card
Voordat de reisdatum is aangebroken, kun je de geboekte internationale treinreis wijzigen of annuleren als de tariefvoorwaarden dit toestaan. Je kunt hiervoor contact opnemen met het NS International Service Center via 030 - 2300023. Zij helpen je graag, 24 uur per dag, 7 dagen in de week