Tussentijds uit- en inchecken bij overstap
U heeft in uw reisadvies de melding ontvangen dat tussentijds uit- en inchecken noodzakelijk is op uw overstapstation. Tijdens uw overstap komt u namelijk dichte poortjes tegen. U checkt dan uit en weer in om door te kunnen reizen. Dit kost u mogelijk extra geld als u op saldo of op rekening reist. Dit komt omdat het systeem de werkelijk afgelegde route afrekent in plaats van de kortste route. Het teveel betaalde bedrag kunt u terugvragen.
Geld terugvragen
Heeft u tijdens uw overstap extra uit- en ingecheckt? Dan betaalt u teveel voor uw reis als u op saldo of op rekening reist. Dit teveel betaalde bedrag kunt u terugvragen via de NS Klantenservice.
Dit kan via:
- Ons contactformulier
- Een privébericht naar NS op X (voorheen Twitter) of Facebook
- Telefoonnummer 030-7515155.
Reist u met een NS-Business Card?
Als u reist met een NS-Business Card met Traject Vrij abonnement (als u buiten uw traject reist) of een NS-Business Card met Dal abonnement? Dan wordt het teveel betaalde bedrag automatisch op de factuur gecorrigeerd.
Saldo tekort?
Als u tussentijds uit- en weer incheckt, dan wordt bij het opnieuw inchecken uw saldo gecheckt. Dit moet minimaal € 20 euro zijn (€ 10 voor abonnementhouders). Wij adviseren u ‘automatisch saldo laden’ op uw kaart te zetten. Zo komt u nooit voor een gesloten poortje te staan.
Stations met gedwongen overstap
- Alkmaar
- Amsterdam Sloterdijk
- Amsterdam Muiderpoort
- Amsterdam Zuid
- Amsterdam Bijlmer ArenA
- Almere Centrum
- Hilversum
Op enkele stations is er een geadviseerde omlooproute, waarmee tussentijds uit- en inchecken niet nodig is.