Omloopadvies op jouw overstapstation
Op enkele stations kan het zijn dat je tijdens jouw overstap dichte poortjes tegenkomt op het perron. Je checkt dan uit en weer in om door te reizen. Dit kan extra geld kosten, omdat het systeem dan de werkelijk afgelegde route afrekent in plaats van de kortste route. Deze extra kosten kun je voorkomen door de geadviseerde omlooproutes te nemen.
Omlooproutes
Almere Centrum
Wil je overstappen van spoor 1/2 naar 3/4 of andersom? Dan kun je omlopen via de stationshal, zodat je geen poortjes passeert.
Amsterdam Zuid
Wil je overstappen van spoor 1/2 naar 3/4 of andersom? Dan kun je omlopen via de trappen en de stationshal, zodat je geen poortjes passeert.
Amsterdam Sloterdijk
Wilt ke overstappen?
Van spoor 3/4 naar 5/6/7/8 en andersom, dan kun je omlopen via de stationshal en via spoor 11/12.
Van spoor 3/4 naar 11/12 en andersom, dan kun je omlopen via de stationshal.
Van spoor 5/6 naar 7/8 en andersom, dan kun je omlopen via de stationshal.
Van spoor 5/6/7/8 naar 11/12 en andersom, dan kun je omlopen via de stationshal.
Geld terugvragen
Heb je tijdens jouw overstap toch extra uit- en ingecheckt? Dan betaal jemogelijk teveel voor jouw reis. Het teveel betaalde bedrag kun je terugvragen via de NS Klantenservice.
Dit kan via:
- Ons contactformulier
- Een privébericht naar NS op X (voorheen Twitter) of Facebook
- Telefoonnummer 030-7515155.