Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Beheer je reisgegevens in Mijn NS

Met je NS-account kun je je reisgegevens inzien. Hiervoor moet je wel eerst je OV-chipkaart toevoegen aan jouw account.


OV-chipkaart toevoegen aan je NS-account

Je kan online je eigen reisgegevens inzien. Daarvoor moet je eerst je OV-chipkaart toevoegen aan jouw NS-account.

  1. Log in op Mijn NS.
  2. Klik linksonder in het menu op 'OV-chipkaart toevoegen'.
  3. Na het doorlopen van een aantal stappen, krijg je van ons een bevestigingsmail.
  4. Je klikt op de link in de e-mail.
  5. Je OV-chipkaart is nu toegevoegd aan je account.
  6. In het menu 'Mijn Producten' in Mijn NS kan je nu de gegevens bekijken.

OV-chipkaart verwijderen uit je NS-account

Wil je een OV-chipkaart verwijderen uit je NS-account?

  1. Log in op Mijn NS. Je ziet op de startpagina alle gekoppelde kaarten.
  2. Om een kaart te verwijderen, klik je op 'Verwijder deze kaart uit Mijn NS'.
  3. Je krijgt meteen een bevestiging dat jouw kaart is verwijderd. 

Wil je je OV-chipkaart verwijderen uit andere accounts? Klik dan in hetzelfde menu op het linkje OV-chipkaart verwijderen uit andere accounts. Daarmee zal je OV-chipkaart ook verwijderd worden uit andere Mijn NS-accounts. 

Reizen bekijken in Mijn NS

Wanneer kun je je incheck en uitcheck bekijken in Mijn NS:

  • Inchecken en uitchecken bij NS zie je binnen een half uur.
  • Inchecken en uitchecken bij andere vervoerders zie je vaak 11 dagen na de reisdatum. In enkele gevallen zijn de tijden later bij ons bekend.

Wanneer kun je de prijs van je reis bekijken in Mijn NS:

  • Prijs, klasse en toeslagen van treinreizen bij NS zie je binnen 2 dagen na reisdatum.
  • Alle andere reizen zie je rond de 15e van de volgende maand (na facturatie).

Zie je geen reisoverzicht? Het kan zijn dat  je je OV-chipkaart nog niet gekoppeld hebt aan je account. Of je hebt je OV-chipkaart wel gekoppeld, maar nog niet bij 'Mijn producten' aangegeven dat je je reisgegevens wilt kunnen inzien. Lukt het daarna nog niet, neem dan contact op met onze Klantenservice.