Foutmeldingen
Bij het maken van een Mijn NS-account kan het voorkomen dat je meldingen krijgt waardoor je het proces niet kunt afronden. Of dat je een melding krijgt als je probeert in te loggen. Wij helpen je in deze situatie graag verder.
Melding dat je e-mailadres al in gebruik is
In Mijn NS is al een account bekend met dit e-mailadres. Mogelijk is het wel jouw account en ben je je wachtwoord vergeten. Gebruik dan de optie: 'wachtwoord vergeten'.
Activatiecode of -link is vervallen
Krijg je geen e-mail als je op 'wachtwoord vergeten' klikt? Waarschijnlijk heb je een tijd geleden een account aangemaakt. Als je een Mijn NS-account niet op tijd activeert middels de link in de e-mail of activatiecode uit de brief, blijft je e-mailadres wel in het systeem staan. Wil je toch een Mijn NS-account op dit e-mailadres dan moet het eerst handmatig uit het systeem verwijderd worden door een medewerker van NS Klantenservice. Je kunt wel direct een nieuw account aanmaken op een ander e-mailadres.
Je weet je wachtwoord niet meer
Ben je je wachtwoord vergeten? Op het Mijn NS inlogscherm staat een link 'Wachtwoord vergeten'. Als je daarop klikt, kun je je e-mailadres invullen. Je krijgt dan een link op het opgegeven e-mailadres. Via deze link kun je opnieuw een wachtwoord aanmaken.
Andere redenen waardoor je niet kunt inloggen
- Je hebt een typefout gemaakt.
- Je hebt Caps Lock op je toetsenbord aanstaan, waardoor je het wachtwoord per ongeluk in hoofdletters invoert.
- Het systeem is in onderhoud, waardoor inloggen tijdelijk niet mogelijk is. Deze melding verschijnt ook op je beeldscherm. Probeer het op een later tijdstip opnieuw.