Meldingen
Soms kan het gebeuren dat je trein vertraagd is, of je wilt gewoon weten waar je moet overstappen. Dan is het wel prettig als je updates krijgt over je reis. Zo weet je altijd wat je moet doen. Zet meldingen aan en haal meer uit je reis met de NS-app.
Zo zet je meldingen aan
Plan je reis in de NS-app. Selecteer jouw reis en klik bovenin op Meldingen. Geef aan of je pushberichten wilt ontvangen bij:
- Veranderingen in mijn reis (uitval, vertraging en vertrek van ander spoor).
- Vertrek, overstap en aankomst
- Minder kans op een zitplaats
Sla je voorkeuren op en wij sturen je een pushbericht als er iets verandert.
Alternatief reisadvies
Rijdt jouw trein niet meer, heeft hij vertraging of heb je minder kans op een zitplaats? Dan krijg je van ons in de melding meteen een alternatief reisadvies. Ook voor je overstap.
Geef ons feedback
We testen de nieuwe manier van reisinformatie delen in de NS-app. Deel je met ons jouw ervaring? Feedback geven doe je met één klik in de NS-app.
De NS-app kan meer dan je denkt
In de NS-app ontvang je niet alleen meldingen, maar plan je makkelijk iedere reis. Ook handig:
- Sla jouw favoriete reizen op
- Laad jouw e-ticket in de app
- Vind een OV-fiets, deelscooter of P+R in de buurt
Veelgestelde vragen over meldingen
-
Kan ik ook meldingen aanzetten voor internationale reizen?
Nee, dit kan niet. Het aanzetten van meldingen werkt alleen voor binnenlandse NS treinen.
-
Kan ik via de website ook meldingen aanzetten?
Nee, dit kan niet. Omdat je meldingen ontvangt op je telefoon, kan je alleen meldingen aanzetten via de NS-app.