Wat is Mijn NS
Via Mijn NS kun je eenvoudig je persoonsgegevens wijzigen, reisgegevens inzien, een adreswijziging doorvoeren, je communicatievoorkeuren instellen of je abonnement wijzigen. Ook vind je in Mijn NS informatie over je internationale reizen.
Voordelen van Mijn NS
-
Beheer je gegevens en voorkeuren
Via ‘Mijn gegevens’ kun je jouw persoonlijke gegevens wijzigen en je communicatievoorkeuren instellen. Je kunt inzien welke berichten je nu van NS ontvangt, en welke gegevens hiervoor gebruikt worden. Je kunt jouw voorkeuren op elk moment aanpassen.
- Status van jouw producten
Via 'Mijn producten' bekijk je de gegevens van jouw NS-producten, zoals de geldigheidsduur van je abonnement of de status van je Keuzedagen.
-
Internationale reizen
Mijn NS is gekoppeld aan je MijnNSI-account voor internationale reizen. Je ziet daarom in Mijn NS ook hoe je je internationale treinreizen regelt. -
Reishistorie inzien
Alle gemaakte reizen en bijbehorende kosten van de afgelopen 18 maanden worden onder ‘Mijn reishistorie’ weergegeven. Voeg notities toe of maak een uitdraai voor je declaratie. -
Samenreiskorting NS Flex aanzetten
Heb je NS Flex en wil je buiten de spits met korting met iemand meereizen die een NS-abonnement heeft? Dan kun je Samenreiskorting in Mijn NS aanzetten. -
Facturen inzien
Heb je een abonnement? Dan kun je via ‘Betaaloverzicht’ je maandelijkse facturen inzien. Bij een Traject Vrij abonnement kun je ook de facturen van je gemaakte reizen buiten jouw traject en de eventuele maandelijkse betaling van je vaste traject inzien. -
Geld terug bij vertraging
Check je in en uit met jouw OV-chipkaart bij NS? Dan kun je bij een vertraging van 30 minuten of langer via ‘Mijn reishistorie’ in Mijn NS een claim indienen voor Geld terug bij vertraging. Dit kan vanaf 48 uur na je treinreis. -
Geld terug bij vergeten uit te checken
Reis je met de OV-chipkaart en ben je vergeten uit te checken? Dan kun je maximaal 3 x per kalenderjaar geld terugvragen.
Abonnement online wijzigen via Mijn NS
Met een Mijn NS-account kun je jouw abonnement veilig en gemakkelijk zelf beheren en wijzigen.
Zo kun je:
- de klasse van je doorlopende abonnement wijzigen;
- de klasse van je Keuzedagen wijzigen;
- Keuzedagen bij je doorlopende abonnement toevoegen of beëindigen;
- je betaalwijze, rekeningnummer en adresgegevens wijzigen.
OV-chipkaart toevoegen aan jouw Mijn NS-account
Voor het wijzigen van je persoonsgegevens en het inzien van je reistransacties, moet je jouw OV-chipkaart toevoegen aan je Mijn NS-account.