Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Intercity direct

De afgelopen tijd is de Intercity direct helaas regelmatig vertraagd of uitgevallen. Hieronder lees je wat hiervan de oorzaak is. We vinden het erg vervelend dat onze reizigers hier hinder van ondervinden.


Oorzaak

De vertraging en uitval wordt veroorzaakt door een samenloop van omstandigheden. Zo heeft ProRail veel werkzaamheden uitgevoerd bij Rotterdam en Schiphol. De maximumsnelheid is tijdelijk verlaagd op het spoor bij Rijpwetering door problemen met een viaduct. Tot slot duurt de testfase en de levering van onze nieuwe treinen Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) langer dan vooraf gepland.

Wij werken er hard aan om de situatie voor onze reizigers te verbeteren. Zo zijn de werkzaamheden bij Rotterdam gelukkig grotendeels voorbij en wordt de maximumsnelheid op het spoor van de Intercity direct zo snel mogelijk weer verhoogd. Ook komen er steeds meer ICNG-treinen en presteren deze steeds beter.

Geld Terug Bij Vertraging

Reizigers die de afgelopen tijd vertraging hebben opgelopen tijdens een reis met NS, kunnen een gebruikmaken van de regeling Geld Terug Bij Vertraging. Dit kan vanaf 15 minuten vertraging als je hebt gereisd met de Intercity Direct. Het indienen van een aanvraag kan tot drie maanden na reisdatum.

Via Mijn NS is het niet mogelijk om gebruik te maken van de regeling bij een vertraging vanaf 15 minuten. Het is daarom belangrijk dat je gebruikmaakt van het formulier Geld Terug Bij Vertraging.