Geld terug bij vergeten OV-chipkaart
Heb je een NS-abonnement, maar moest je door een vergeten OV-chipkaart alsnog een kaartje kopen? Of heb je gereisd met je betaalpas in plaats van je OV-chipkaart? Geen nood: je kunt de gemaakte extra kosten van je reis met NS terugvragen.
Geld terugvragen
Reis je normaal gesproken met een abonnement? Dan maak je extra kosten als je een vervangend vervoerbewijs koopt of met je betaalpas reist. Alle kosten die binnen je abonnement vallen, kun je dan terugvragen. Je abonnement moet wel op het moment van reizen geldig en geactiveerd zijn. Je geld terugvragen kan tot uiterlijk 1 maand na de reisdatum, met een maximum van 3 keer per kalenderjaar.
NS-Business Card
Reis je normaal gesproken met een NS-Business Card? Dan heb je tot 90 dagen de tijd om je geld terug te vragen, met een maximum van 3 keer per kalenderjaar.
Studenten
Heb je een Studentenreisproduct en ben je je OV-chipkaart vergeten? Dan kun je geld terugvragen tot uiterlijk 1 maand na reisdatum, en maximaal 1 keer per kalenderjaar.
Uitbetaling
We laten je zo snel mogelijk weten of jouw aanvraag is goedgekeurd en wat het eventuele bedrag is. Dit bedrag storten we terug op het rekeningnummer dat je hebt opgegeven. Meestal duurt dit zo'n 3 tot 4 weken.