Inloggen via NS-app(s)
In onze NS-app(s) op je mobiele telefoon kun je altijd en overal eenvoudig inloggen in je Mijn NS account. Zo kun je jouw reizen en transacties inzien, contactgegevens wijzigen of een treinreis aanmelden. Om deze functionaliteiten te blijven gebruiken is het belangrijk dat je de apps regelmatig update.
Belang van updaten NS-app(s)
Het is belangrijk om onze apps regelmatig te updaten, zodat je altijd de meest recente versies van deze apps tot je beschikking hebt. Met deze versies zijn jouw persoonsgegevens zo goed mogelijk beschermd en kun je gebruik blijven maken van alle functionaliteiten die de apps te bieden hebben.
Beveiliging persoonsgegevens
Om de veiligheid van jouw persoonsgegevens te kunnen blijven garanderen, zal inloggen met Mijn NS niet meer werken in verouderde versies van onze app(s). Inloggen is nodig om jouw reizen en transacties in te zien, contactgegevens te wijzigen of een treinreis aan te melden. We raden je daarom aan de apps te updaten naar ten minste de volgende versies:
NS-app
Om te kunnen blijven inloggen in de NS-app heb je minstens versie 7.18.0 (iOS) of versie 6.12.0 (Android) van de app nodig.
NS International app
Om te kunnen blijven inloggen in de NS-app heb je minstens versie 5.14.0 (iOS) of versie 5.13.0 (Android) van de app nodig.
Het plannen van reizen blijft mogelijk in verouderde versies.
Algemene veelgestelde vragen
-
Waarom is het belangrijk om de apps regelmatig te updaten?
Wij voeren continue updates uit om de veiligheid van jouw persoonsgegevens te kunnen waarborgen en de functionaliteiten in onze NS-app(s) te verbeteren.
-
Waarom kan ik binnenkort niet meer inloggen met Mijn NS in de verouderde versies de NS-app(s)?
Inloggen in Mijn NS geeft toegang tot jouw persoonsgegevens. Om de veiligheid van jouw persoonsgegevens te kunnen waarborgen in onze NS-app(s), voeren wij continue updates uit. Verouderde versies van deze apps kunnen deze veiligheid niet voldoende garanderen. Vandaar dat we het inloggen in verouderde versies niet langer ondersteunen.
-
Kan ik de verouderde versies van de NS-app(s) nog wel gebruiken?
Ja dat kan. In de oudere versies van onze NS-app(s) kun je nog wel de functionaliteiten gebruiken waarvoor je niet hoeft in te loggen. Je kunt dus gewoon de Reisplanner blijven gebruiken om jouw reizen te plannen.
Het is echter niet meer mogelijk om in te loggen met Mijn NS. Hierdoor komen er een aantal functionaliteiten te vervallen. Zo kun je geen:
- contactgegevens of transacties inzien;
- NS Reisassistentie aanvragen.
Om gebruik te blijven maken van deze functionaliteiten is het belangrijk om de apps te updaten naar de meest recente versies.
Veelgestelde vragen over de NS-app
-
Hoe weet ik welke versie van de NS-app ik gebruik?
Om te weten welke versie jij momenteel gebruikt:
- Open eerst de NS-app op je mobiele telefoon.
- Klik onderaan op 'Meer'. Er opent een nieuw scherm met verschillende opties.
- Klik op 'Instellingen'. Onderaan staat de app versie weergegeven.
-
Welke versie van de NS-app heb ik nodig om te kunnen inloggen met mijn Mijn NS account?
iOS
Je hebt minimaal versie 7.18.0 of hoger nodig om met jouw Mijn NS account te kunnen inloggen. Let op! Deze versie van de NS-app kan alleen geïnstalleerd worden op Apple devices met iOS 12.0 of hoger (iPhone 5s of nieuwer. iPad Air 1 of nieuwer).
Android
Je hebt minimaal versie 6.12.0 of hoger nodig om met jouw Mijn NS account te kunnen inloggen. Let op! Deze versie van de NS-app kan alleen geïnstalleerd worden op Android devices met Android 6.0 of hoger.
-
Hoe update ik naar de meest recente versie van de NS-app?
iOS
- Open de App Store.
- Zoek de NS-app.
- Heb je de NS-app nog niet, dan kun je deze nu downloaden.
- Heb je NS-app al wel (maar nog niet de laatse versie), klik dan op de knop 'Werk bij'.
Android
- Open de Play Store.
- Zoek de NS-app.
- Heb je de NS-app nog niet, dan kun je deze nu downloaden.
- Heb je de NS-app al wel (maar nog niet de laatste versie), klik dan op de knop 'Updaten'.
Veelgestelde vragen over de NS International App
-
Welke versie van de NS International App heb ik nodig om te kunnen inloggen met mijn Mijn NS account?
iOS
Je hebt minimaal versie 5.14.0 of hoger nodig om met jouw Mijn NS account te kunnen inloggen. Let op! Deze versie van de NS Lab-app kan alleen geïnstalleerd worden op Apple devices met iOS 12.0 of hoger (iPhone 5s of nieuwer. iPad Air 1 of nieuwer).
Android
Je hebt minimaal versie 5.13.0 of hoger nodig om met jouw Mijn NS account te kunnen inloggen. Let op! Deze versie van de NS Lab-app kan alleen geïnstalleerd worden op Android devices met Android 6.0 of hoger.
-
Hoe download ik de meest recente versie van de NS International App?
iOS
- Open de App Store.
- Zoek de NS International App.
- Heb je de NS International App nog niet, dan kun je deze nu downloaden.
- Heb je NS International App al wel (maar nog niet de laatse versie), klik dan op de knop 'Werk bij'.
Android
- Open de Play Store.
- Zoek de NS International App.
- Heb je de NS International App nog niet, dan kun je deze nu downloaden.
- Heb je de NS International App al wel (maar nog niet de laatste versie), klik dan op de knop 'Updaten'.