Bedenktijd Parkeren via NS-app
Als consument heb je 14 dagen bedenktijd nadat je voor de eerste keer een parkeeractie bent gestart via de NS-app (hierna ook wel “NS-parkeerapp” genoemd). Op deze pagina lees je onder andere hoe je hier gebruik van maakt.
Hoe parkeren herroepen tijdens bedenktijd
Als je binnen de bedenktijd van 14 dagen van gedachten verandert, kun je zonder opgave van reden van de NS-parkeerapp afzien en de overeenkomst met NS voor het gebruik van de parkeerapp ontbinden (herroepen). Dit noemen we het herroepingsrecht.
De bedenktijd van 14 dagen gaat in op de dag ná de dag dat je voor het eerst gebruikmaakt van de NS-parkeerapp, dat wil zeggen tot en met 14 dagen nadat je voor het eerst een parkeeractie start in de app.
Heb je je bedacht?
Neem dan via telefoon, chat of social media contact op met onze Klantenservice en geef aan dat je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht. Of maak hiervoor gebruik van het Modelformulier Herroepingsrecht.
Vanaf wanneer wordt de overeenkomst stopgezet?
De mogelijkheid om te parkeren via de NS-app maakt standaard onderdeel uit van NS Flex. Het is daarom niet mogelijk om de overeenkomst met betrekking tot het parkeren via de NS-app te stoppen zonder ook je NS Flex te beëindigen.
Zodra je bij Klantenservice hebt aangegeven dat je je beroept op het herroepingsrecht, beëindigen we daarom je NS Flex en daarmee (de overeenkomst m.b.t.) het parkeren via de NS-app.
Maak je in privé gebruik van de NS-Business Card met de Dienst Gesplitst betalen? Dan wordt (de overeenkomst m.b.t.) het parkeren via de NS-app op dat moment beëindigd.
Wel al geparkeerd via de NS-app?
Dan betaal je wel de kosten voor het gebruik (transactie- en parkeerkosten) van de NS-parkeerapp. Deze kosten krijg je dus niet terugbetaald als je je beroept op je herroepingsrecht.
Als je voor het eerst een parkeeractie start in de NS-app, verzoek je ons namelijk om de parkeerapp tijdens de bedenktijd al aan je beschikbaar te stellen, zodat je hem al kan gebruiken.