Direct naar hoofdinhoud

Hoofdnavigatie

Werkzaamheden Rotterdam - Den Haag

LET OP: Werk aan spoor loopt uit in ieder geval tot en met dinsdag 30 juli. Forse drukte verwacht tussen Rotterdam en Den Haag. Plan je reis vanaf één dag van tevoren in de reisplanner.


Werkzaamheden tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal

ProRail werkt van zaterdag 13 juli tot en met dinsdag 30 juli aan het spoor tussen Rotterdam en Den Haag. Daardoor rijden er op (delen van) dit traject in die periode minder treinen. We zetten bussen in om deze treinen te vervangen.

Let op: werkzaamheden lopen uit
ProRail heeft aangegeven dat de werkzaamheden die op dit moment plaatsvinden tussen Den Haag en Rotterdam uitlopen tot en met 30 juli. Dat betekent dat er ook tot en met dinsdag nagenoeg geen treinen tussen deze steden rijden. Dit zorgt voor hinder voor reizigers. Zij zijn langer onderweg en moeten rekening houden met forse drukte, ook vanwege het zomercarnaval dat dit weekend in Rotterdam plaatsvindt.

We adviseren reizigers tussen Den Haag en Rotterdam om via Gouda te reizen. Reizigers die grote drukte willen voorkomen, kunnen overwegen om voor alternatief vervoer te zorgen. ProRail geeft aan de dat werkzaamheden in ieder geval tot en met dinsdag 30 juli duren.

Zaterdag 27 juli tot en met dinsdag 30 juli
In deze periode rijden er geen treinen tussen Den Haag Centraal, Den Haag Holland Spoor, Delft en Schiedam Centrum.

De uitloop van de werkzaamheden kan ook impact hebben op andere stations in de omgeving. Het reisadvies verschilt afhankelijk van de reis. We adviseren reizigers daarom om de reisplanner te raadplegen. Hierin wordt ook de Rotterdamse metro als mogelijkheid getoond. Deze is naar verwachting ook erg druk. Reizigers die een omreisroute per trein willen, kunnen in de reisplanner de opties Bus/Tram/Metro uitzetten.

Vanaf zondag 28 juli rijden er treinen op dit traject zonder reizigers, dat doen wij om de veiligheid van het spoor te testen. 

Op station Delft vertrekken treinen richting Rotterdam vanaf woensdag 31 juli vanaf het nieuwe spoor 3.

 

Vervoerbewijs niet geldig in metro

In de Reisplanner staat dat je tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal de metro kunt nemen. Maar ons vervoerbewijs is niet geldig in deze metro. Gebruik de bussen die wij inzetten of reis via één van de omreisroutes.

Plan je reis in de NS-app

Plan kort van tevoren je reis van deur tot deur in de NS-app of via de Reisplanner. Zo heb je altijd het laatste reisadvies. En

Veelgestelde vragen

  • Kan ik geld terugvragen bij vertraging?

    Bij geplande werkzaamheden passen wij de reis(tijd) aan in de Reisplanner. Het kan zijn dus zijn dat je een langere reistijd hebt dan normaal. Omdat het om geplande werkzaamheden gaat, krijg je geen geld terug als je hierdoor later op je bestemming bent.

    Natuurlijk kan je wel geld terugvragen als je trein minstens 30 minuten vertraagd is ten opzichte van de dienstregeling in de Reisplanner.

  • Krijg ik korting omdat ik een abonnement heb en niet kan reizen op mijn traject?

    Nee, je krijgt geen korting omdat het om vooraf geplande werkzaamheden gaat. We zorgen voor vervangend vervoer (bijvoorbeeld in de vorm van NS-bussen) of een omreisroute.  

  • Kan ik gratis reizen met een NS-bus?

    Nee, dat kan niet. Je hebt in het vervangend vervoer zoals een NS-bus, ook een geldig vervoerbewijs nodig. Maar als je een deel van je reis met de NS-bus moet, betaal je niets extra's voor je totale reis.

    Zo werkt in- en uitchecken
    Check dan uit op het station waar je de trein uitstapt en overstapt op de bus. Bij de bus staat een tijdelijke in- en uitcheckpaal. Hier check je opnieuw in en op je bestemming check je uit bij de bushalte.

    Als je met de trein verder reist, check je opnieuw in op dat station.

  • Ben je minder mobiel?

    Hou dan rekening met: 

    • een hoge opstap bij de bus.
    • langere loopafstanden van en naar de bus.
    • dat je mogelijk meer moet staan tijdens het wachten op de bus.

    Reis je met een rolstoel of ander hulpmiddel en zetten wij bussen in?
    Maak dan gebruik van onze gratis rolstoeltaxi. Bel hiervoor met NS Reisassistentie (op 030 235 7822) of chat met NS Klantenservice.

    Heb je een visuele beperking en hulp nodig?
    Wij helpen je om van of naar het vervangend vervoer te komen. Bel hiervoor met NS Reisassistentie (op 030 235 7822) of chat met NS Klantenservice.

Bekijk alle veelgestelde vragen over werkzaamheden.