Reizen met een abonnement
Heb je een visuele beperking en ga je met de trein op pad? Kies dan voor NS Flex voor Blinden en Slechtzienden of NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden. Je checkt hiermee zelf in en uit in het hele openbaar vervoer. Een gemiste in- of uitcheck wordt automatisch gecorrigeerd. En je betaalt je kosten maandelijks achteraf. Bekijk op deze pagina welk abonnement het beste bij jou past.
NS Flex voor Blinden en Slechtzienden
De voordelen van NS Flex voor Blinden en Slechtzienden op een rij:
- Gebruik één OV-chipkaart voor al het openbaar vervoer
- Check in en uit zonder vooraf saldo te laden
- Betaal reiskosten maandelijks via automatische incasso
- Automatische correctie bij gemiste in- of uitcheck bij reizen met NS op basis van je reisgeschiedenis
- Maximaal tien handmatige correcties per jaar mogelijk
Aanvragen NS Flex voor Blinden en Slechtzienden
NS Flex voor Blinden en Slechtzienden is een aanvulling op je NS Flex-abonnement. Heb je nog geen NS Flex? Bestel dan online of via onze Klantenservice. Daarnaast heb je een OV-begeleiderskaart B nodig, speciaal voor blinden en slechtzienden. Als je nog geen OV-begeleiderskaart hebt, kun je deze aanvragen via de website van Argonaut.
Vraag NS Flex voor Blinden en Slechtzienden aan met een kopie van je OV-begeleiderskaart B. Download het aanvraagformulier via de button hieronder. Vul het formulier digitaal in of print het uit en stuur het per post naar onze Klantenservice. Je aanvraag wordt binnen twee weken verwerkt.
NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden
Voor NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden hoef je niet per se zakelijk te reizen. Een KvK-nummer is niet nodig. De voordelen op een rij:
- Gebruik 1 OV-chipkaart voor al het openbaar vervoer
- Check in en uit zonder vooraf saldo te laden
- Betaal reiskosten maandelijks via automatische incasso
- Automatische correctie bij gemiste in- of uitcheck
- Onbeperkt aantal handmatige correcties mogelijk voor reizen met de trein, bus, tram en metro van alle vervoerders
Aanvragen NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden
Je kunt NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden bestellen als je een OV-begeleiderskaart B hebt. Heb je nog geen OV-Begeleiderskaart? Sluit deze dan af via de website van Argonaut. NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden vraag je aan bij het Serviceloket voor Blinden en Slechtzienden van Translink. Hiervoor download je het machtigingsformulier via de button hieronder. Stuur het ingevulde aanvraagformulier per post of per mail naar Translink.
Veelgestelde vragen over NS Flex en NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden
-
Wat zijn de verschillen tussen NS Flex en NS-Business Card?
Gemiste in- en uitcheck
- NS Flex: onbeperkte automatische correctie voor NS-ritten uitgevoerd door NS, maximaal tien zelfcorrecties per jaar voor NS-ritten, maximaal drie zelfcorrecties per jaar voor andere vervoerders via uitcheckgemist.nl.
- NS-Business Card: onbeperkte correctie voor alle vervoerders, uitgevoerd door het Serviceloket voor Blinden en Slechtzienden.
Abonnementen
- NS Flex: beschikbaar als Basis, Dal Voordeel, Altijd Voordeel, Weekend Voordeel, Weekend Vrij, Dal Vrij, Altijd Vrij, Traject Vrij, geldig bij andere treinvervoerders.
- NS-Business Card: beschikbaar als Basis, Dal Voordeel, Traject Vrij, Trein Vrij en OV Vrij, bij een Dal-abonnement krijg je geen korting bij andere vervoerders.
OV-chipkaart
- NS Flex: je moet eenmalig langs een NS-kaartautomaat voor bestaande kaarten; nieuwe kaarten kunnen zonder NS-kaartautomaat besteld worden.
- NS-Business Card: gebruik je nieuwe OV-chipkaart zonder eerst langs een kaartautomaat te gaan.
Product Sentire van Connexxion
- NS Flex: kan op een OV-chipkaart, mits het bus-, tram- en metro gedeelte van NS Flex uitzet via onze Klantenservice.
- NS-Business Card: kan niet op de OV-chipkaart van NS-Business Card. Deze blijft werken op je huidige OV-chipkaart.
-
Ik heb NS Flex voor Blinden en Slechtzienden. Wat moet ik doen als ik een in- of uitcheck heb gemist?
Mis je een in- of uitcheck voor een reis met NS? Dan corrigeren we dit automatisch op basis van je reisgeschiedenis. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. Als er een autocorrectie heeft plaatsgevonden, ontvang je een e-mail. Je kunt een autocorrectie ook terugvinden in Mijn NS.
Als de autocorrectie onjuist is of als we geen autocorrectie hebben kunnen doen, kun je dit zelf aanpassen in Mijn NS. Je kunt ook contact opnemen met onze Klantenservice via 030-751 51 55. Je mag maximaal 10 autocorrecties per jaar aanpassen bij NS. Bij andere vervoerders is dit maximaal 3 keer per jaar. Vraag een correctie bij andere vervoerders aan via de website van Uitcheckgemist.
-
Ik heb NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden. Wat moet ik doen als ik een in- of uitcheck heb gemist?
Heb je een NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden en gaat er iets mis met in- of uitchecken? Dan corrigeert het Serviceloket voor Blinden & Slechtzienden de gemiste in- of uitcheck voor je. Zowel bij NS als andere vervoerders.
Meer informatie over NS-Business Card voor Blinden en Slechtzienden vind je op de website van het Serviceloket voor Blinden & Slechtzienden. Je kunt ook een e-mail sturen naar serviceloket@ov-chipkaart.nl of bellen naar 0800-484 84 00. Het Serviceloket is bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.
OV-Begeleiderskaart
Met een OV-Begeleiderskaart reist één begeleider gratis met je mee.
Thuis voorbereiden
Plan je reis vooraf en bekijk welke stationsvoorzieningen er zijn.
Op het station
Welke stationsvoorzieningen zijn er als je reist met een visuele beperking?